Feedback
Toggle Nav
Winkelwagen

Racefietsen met Elektronisch Schakelen

Opzoek naar een nieuwe racefiets? Wil jij het beste van het beste? Dan zoek je ongetwijfeld een racefiets met elektronische schakeling. Elektronische groepssets zijn duurder dan mechanische, maar brengen een aantal voordelen met zich mee. Het grootste voordeel is de betrouwbaarheid en soepelheid van het schakelen. Je zal geen last hebben van haperende versnellingen, wat je prestaties in de weg kan zitten. Doordat alles via elektronische signalen gaat, heb je ook een stuk minder onderhoud. Je hebt de keuze uit verschillende Shimano en SRAM groepen.

Bekijk direct: Racefiets keuzehulp | Racefietsen met Shimano Di2 | Carbon Racefietsen | Racefiets aanbiedingen

Lees verder...
Filters Filters
Tonen als Foto-tabel Lijst

Producten 25-48 van 121

Waardering:
100%
Adviesprijs 3.799,99
Waardering:
98%
Waardering:
100%
Waardering:
93%
Waardering:
100%
Adviesprijs 3.599,99
Waardering:
98.5000%
Populaire keuze

 

 

Waardering:
100%
Adviesprijs 5.198,99
Waardering:
100%
Outlet
Adviesprijs 4.399,99
Outlet
Waardering:
100.0000%
Waardering:
100.0000%
Populaire keuze
Waardering:
93%
Adviesprijs 5.900,99
Waardering:
100%
Populaire keuze
Waardering:
94.5000%
Adviesprijs 6.190,99
Populaire keuze
Adviesprijs 6.490,99
Adviesprijs 5.499,99

Elektronisch schakelen racefiets

Wat zijn de voordelen van elektronisch schakelen?

Er zijn twee verschillende mogelijkheden: mechanisch en elektronisch schakelen. Bij mechanisch schakelen trekken de shifters aan het stuur aan een kabel die de voor- of achterderailleur in beweging zet. Bij racefietsen die elektrisch schakelen vindt die mechanische beweging niet plaats, de derailleurs zijn voorzien van een kleine accu waardoor ze elektrisch aangestuurd kunnen worden. Op de kabels van het mechanisch schakelen kan rek komen, wat resulteert in mindere schakelprestaties. Ook zal de kabel na verloop van tijd vervangen moeten worden. Met elektronisch schakelen zijn de schakelprestaties altijd optimaal en dat zullen ze ook blijven. Het schakelt daarnaast ook een stuk sneller en preciezer dan het mechanisch schakelen.

Welke elektronische schakelgroepen zijn er?

Voor de racefiets worden zowel door Shimano als door SRAM en Campagnolo elektronische schakelgroepen gemaakt. Bij Shimano noemen ze het Di2, bij SRAM noemen ze het eTap en bij Campagnolo noemen ze het EPS. Een racefiets met Shimano Di2 of Campagnolo EPS werken in de basis hetzelfde. Bij SRAM eTap zit het net even anders. Met Sram eTap schakel je namelijk niet alleen elektrisch, maar ook draadloos. De elektrische schakelgroepen zijn bestaande schakelgroepen van de verschillende fabrikanten in een elektrische uitvoering.

Welke racefietsen zijn afgemonteerd met een elektronische schakelgroep?

De elektrische schakelgroepen worden door de fabrikanten gemaakt vanuit de bestaande versnellingsgroepen in het duurdere segment. De racefietsen die voorzien zijn van een elektrische schakelgroep vallen ook in het duurdere segment door de hoge kwaliteit onderdelen. Racefietsen met Shimano DI2, Campagnolo EPS of Sram eTap zijn verkrijgbaar vanaf €2499,-. Alle racefietsen met een elektronische groepset zijn racefietsen met een carbon frame.

Racefiets elektrisch schakelen kopen

Het is belangrijk om een comfortabele racefiets te kopen waar je lekker op kunt zitten. In onze winkel is het mogelijk om racefietsen te testen op de testbaan. Weet je al welke racefiets met elektronische schakelgroep je wiilt kopen? Dan kun je hem ook online aanschaffen. Hij wordt dan 100% rijklaar bij je bezorgd. 

Lees verder...

Advies van een expert?

Bel 0182-621850, whatsapp of stel je vraag via e-mail


12GO Biking steunt Bikes4Africa

Bikes4Africa steunt fietsgerelateerde projecten in Afrika. Doneer je oude fiets en steun het goede doel.
Lees meer over Bikes4Africa.

loader
Filteren
Selectie verfijnen
Lichaamslengte
Lichaamslengte
Lichaamslengte
Lichaamslengte
Lichaamslengte
Prijs
Framemateriaal
Versnellingen

Herenfiets: Fietsen met hoge stang. Opstappen op deze fietsen doe je door een been over het zadel te zwaaien
Damesfiets: Fietsen zonder hoge stang. Ze worden ook veel door heren gekozen, door de makkelijke in- en uitstap.
Lage instap: Vergelijkbaar met damesfietsen, maar dan extra lage instap.
Trapeze frame: Deze fietsen worden ook wel trapezemodellen genoemd. Ze hebben een extra diagonale stang in het frame.

Allround: Zoals de naam al zegt, racefietsen met een gemiddelde geometrie. Dus niet aero of endurance

Klimfiets: Deze fietsen zijn licht van gewicht (onder de 8,5 kg) en zijn gemaakt om de bergen of heuvels soepel mee door te komen.

Aero: Racefietsen met een aerodynamische zithouding en ontwerp.

Endurance: Racefietsen met een zithouding die wat vriendelijker is voor het lichaam. Daardoor beter geschikt voor het maken van langere ritten.

Gravelbike: Deze fietsen houden de middenweg tussen een racefiets en een cyclocrosser.

Cyclocrosser: Een soort racefiets die speciaal is ontworpen om mee te veldrijden. De ideale afwisseling in het winterseizoen!

Aluminium: Het meest gebruikte materiaal. Er zijn verschillende soorten aluminium, het ene frame is daardoor lichter dan het ander.

Carbon: Lichter en stijver dan aluminium. Verkrijgbaar in veel verschillende soorten die zorgen voor andere rijeigenschappen. Zo zijn er vrij harde carbon frames maar er zijn ook modellen die juiste gericht zijn op meer comfort. Wil je meer weten over Carbon frames? Zie onze blog over carbon frames.

Aanduiding hoeveel versnellingen er op de fiets zitten.

Naafversnelling: De versnellingen zitten alleen in de achternaaf, er wordt één getal gebruikt om het aantal versnellingen aan te duiden.

Derailleurversnelling: Je schakelt over verschillende tandwielen. Er wordt gebruik gemaakt van een 'x' aanduiding. Het getal voor de x is het aantal tandwielen bij de crank, het getal achter de x het aantal versnellingen dat je op de cassette hebt.

Het verschil tussen de verschillende versnellingsgroepen zit in duurzaamheid, kwaliteit en gewicht. Duurdere versnellingsgroepen zijn lichter, duurzamer en schakelen beter onder belasting.

In onze blogs vind je alles over de verschillende merken en groepen.
Shimano racefietsgroepen
Shimano MTB groepen
Sram racefietsgroepen
Sram MTB groepen
Shimano naafversnellingen

 

Bij mechanisch schakelen wordt door middel van een kabel de voor- of achterderailleur in beweging gezet.

Bij elektrisch schakelen vindt de mechanische beweging niet plaats, de derailleurs zijn voorzien van een kleine accu waardoor ze elektrisch aangestuurd kunnen worden.

Velgremmen worden voornamelijk gebruikt op racefietsen en op (elektrische) stads- en hybride fietsen.

Mechanische schijfremmen hebben meer remvermogen in slechte omstandigheden dan velgremmen. Ze zijn niet zo goed te doseren als hydraulische schijfremmen.

Hydraulische schijfremmen hebben de meeste remkracht en zijn het best te doseren. Deze remmen presteren goed onder alle omstandigheden.

Nog niet zeker welke remmen je wil op je nieuwe racefiets? Lees er alles over in ons blog Kies je racefiets: Schijfrem of velgrem!

 

Het velgmateriaal is uiterst belangrijk voor de rijeigenschappen van het wiel. Carbon is erg stijf door de verschillende lagen en de structuur, daarnaast zorgt dit ook nog eens voor een goede demping van de trillingen. Aluminium wielen zijn qua prijs een stuk goedkoper dan een carbon wiel, maar zijn vaak minder direct, vaak zijn ze ook wat zwaarder maar kunnen ze wel goed tegen een stootje.

 

Tijdelijke actie: De beste acties die binnenkort aflopen.
12GO's keuze: Dit zijn producten die onze collega's in de winkel aanraden wanneer je vraagt naar de beste koop. Dit zijn dan ook onze meest verkochte producten, waarbij je altijd goed zit.
Outlet: De laatste stuks voor een voordelige prijs.
Nieuwe collectie: Deze producten zijn recent aan ons assortiment toegevoegd.