410 Gone

nginx
Filter

Bikefitting: voorkom blessures en fiets harder!

Door een goede bikefit voorkom je blessures, verhoog je het comfort op de fiets en verbeter je je prestaties. De juiste houding, zadelhoogte, positie van de schoenplaatjes, een stuur dat bij je past en een zadel dat niet ten koste gaat van je erfgenamen; het draagt allemaal bij aan een betere en leukere fietservaring.

Wat is een bikefitting?

Tijdens een dynamische bikefit wordt jouw houding op de fiets geperfectioneerd. Dat is dus niet even snel op basis van jouw lichaamsmaten en een rekenmodule je zadel op de goede hoogte zetten. Nee, we filmen je terwijl je op de fiets zit zodat we kunnen zien hoe jouw lichaam zich gedraag terwijl je fietst. Hieruit kan blijken dat die standaard rekenregels toch niet helemaal op jou van toepassing zijn.
Tijdens het fietsen gaan we je houding aanpassen totdat het resultaat maximaal is. Dit kan een diepere aerodynamische positie met een efficiëntere trapbeweging zijn, maar ook een betere zithouding die je langer vol kan houden en waardoor je eindelijk echt pijnvrij op de fiets zit. Een bikefit is beschikbaar voor alle type fietsers van elk niveau. Van wielrenner tot triatleet of mountainbiker en van beginner tot fanatieke toerist of wedstrijdfietser.

Bekijk per pakket hoe we jouw houding optimaliseren:
Pro Pakket | Pro Plus Pakket | Premium Pakket

Waarom een Bikefitting bij 12GO Biking?

1. Ons Bikefitting systeem

Wij maken gebruik van de allerbeste apparatuur, geen enkel fit-systeem combineert zoveel aspecten van de fietsergonomie als het systeem in onze winkel. Tijdens een bikefit zit je op een volledig verstelbare pasfiets. Hiermee kunnen we direct wijzigingen aan de afstelling van de fiets doorvoeren terwijl je blijft trappen. Het effect van een wijziging kunnen we dan ook direct doormeten. Daarnaast hebben we de apparatuur om door het plaatsen van markers op je gewrichten een digitale 3D-scan maken van je bewegingen te maken. Zo komen we zelfs de kleinste afwijking in jouw fietsbeweging op het spoor. Ook kunnen we een zadeldrukanalyse voor je uitvoeren en je volledige trapbeweging doormeten. Geen detail blijft onopgemerkt!

2. Ons assortiment

Het is natuurlijk leuk als je straks weet wat je aan je fiets moet veranderen om je houding te verbeteren. Het is nog leuker als je deze wijzigingen direct door kunt voeren. In onze winkel hebben alle denkbare accessoires en onderdelen gewoon op voorraad zodat ze direct op je fiets gezet kunnen worden. Mocht je exotische onderdelen nodig hebben die wij niet direct op voorraad hebben, dan kunnen we deze dankzij ons grote netwerk uiteraard ook voor je regelen.

3. Onze Bikefitter

Maar nog belangrijker dan het systeem en de onderdelen is de man die aan de knoppen draait. Bikefitter Eric Schulte is bij 12GO Biking in dienst getreden als Bikefitter en doet alle metingen. Eric is sinds 2005 actief als Bikefitter, en zet met het grootste oog voor detail al meer dan 10 jaar zijn klanten perfect op de fiets. Praktijkervaring genoeg dus!

Afspraak maken

Een Bikefitting vind plaats op afspraak in onze speciale Bikefit Studio in Moordrecht. Voor het maken van een afspraak kan je contact opnemen via info@12gobiking.nl of 0182-621850.

Vergeet voor de Bikefitting niet je eigen fiets, pedalen en fietskleding (inclusief handschoentjes) mee te nemen. Controleer ook of je schoenplaatjes en zadelpen niet vastgeroest zitten, zodat deze te verstellen zijn.

Ervaringen met onze Bikefitting

Andre - ★★★★★ - 16-11-2017

Zes jaar geleden bij aanschaf huidige racefiets slechts een statische lichaamsmeting gehad. Dan is het niet vreemd dat kleine pijntjes hinderlijk kunnen worden als je zithouding niet tip-top is. Deze zomer was het tijd voor aanschaf een nieuwe fiets. Waarom dan niet ook gelijk een betere meting laten doen. Voordeel bij 12GO is dat alles onder één dak zit. Niet alleen makkelijk maar ook erg prettig in de combinatie met een aanschaf. Ik heb gekozen voor de premium bikefit, onder het mom dan maar in één keer alles goed. Vooraf een goede persoonlijke intake door Eric en daarna meer dan voldoende tijd en alle aandacht voor de aspecten die jezelf belangrijk vind, maar ook met een zeer deskundig oog voor hoe je zit en beweegt en met een prima onderbouwd advies. Op geen enkel moment een gehaast gevoel gehad en dat voelt erg fijn. Mooie ervaring was de zadeldrukanalyse om uit te zoeken welk zadel het meest geschikt is voor mijn zitvlak. Ga ik straks zeker profijt van hebben. Net als een betere afstelling van de schoenplaatjes en het gebruik van zooltjes voor een kleine maar o zo belangrijke correctie van de kniebeweging.
Naast het feit dat Eric mijn nieuwe fiets optimaal gaat instellen, heeft hij ook nog mijn 'oude' fiets gefintuned. Kleine veranderingen aan zadel en stuur maken het verschil in wel of geen hinderlijke pijntjes. De oude fiets blijft nog bestaan naast de nieuwe. Je weet tenslotte nooit waar het goed voor is in ons Nederlandse klimaat. Eric bedankt voor alle aandacht, deskundig advies en prettige behandeling. Ik heb me thuisgevoeld bij je, het was TOP!!! Voor de lezer die nog twijfelt kan ik zeggen, stoppen met twijfelen en afspraak maken. Het is het echt waard.

Diego Noriega - ★★★★★ - 21-09-2017

Vandaag een fantastische bikefit bij Eric van 12GO Biking gedaan. Eric heeft alle tijd genomen die nodig was, stukje bij beetje naar de juiste afstelling gewerkt en alles aan mijn fiets keurig aangepast. Behalve erg kundig is Eric ook een erg leuk persoon in de omgang. Eric bedankt.

Giampaolo Zilli - ★★★★☆ - 19-09-2017

Na een goede Bikefit sessie met Eric Schulte past mijn fiets beter dan ooit! Tijdens deze sessie wordt er genoeg tijd voor je genomen en zijn alle faciliteiten aanwezig om er daadwerkelijk ook een geslaagde sessie van te maken. Je bent namelijk wel even aan het fietsen om de juiste resultaten uit je lichaam te krijgen voor de juiste afstellingen voor je fiets. Na enkele uren past je fiets dan ook als een Italiaans maatpak! Bedankt Eric (en ook voor de energierepen, bidons met water en handdoeken tijdens het fietsen).

Stacey Ouwerkerk - ★★★★★ - 19-09-2017

Al enige tijd had ik last van mijn rug/heup met fietsen. Toen ik in de buurt van 12GO Biking aan het fietsen was ben ik meteen langs gegaan met de hoop dat iemand meteen "de oplossing" zou vertellen... En dat gebeurde eigenlijk ook! Eric Schulte heeft direct wat kleine aanpassingen verricht en bood aan om een bikefit te komen doen. Daar heb ik natuurlijk direct mee ingestemd! De bikefit was super leuk en leerzaam om te doen. Je ontdekt ook hoe effectief je fietst en waar de verbeterpunten liggen. Met de resultaten van de bikefit zijn we de winkel in gelopen om te kijken welke fiets (qua standaard maten) het beste bij mij zou passen. Ik heb Eric de oren van het hoofd gevraagd. Hij nam echt de tijd om het perfecte resultaat te bereiken. Een dag later ben ik dolgelukkig de deur uitgelopen met een prachtige Trek Silque, perfect op maat! Ik ben er super blij mee! Het is een wereld van verschil! De pijn is verleden tijd! Ook mijn oude bolide is aangepast, zodat ook deze perfect op maat is. Je allereerste racefiets is natuurlijk een blijvertje!

Johan de Visser - ★★★★★ - 19-09-2017

Vorige week een bikefit gedaan en het was zeer geslaagd! Deskundig en uitgebreid advies over mijn houding en afstelling van mijn fiets. Ik zit beter op mijn fiets, het fietst stabieler en niet onbelangrijk: ik ga ook sneller :) 2 dagen later een wedstrijd en gelijk een PR! Nu zal dat niet alleen afhangen van de afstelling van mijn fiets maar hij fietste wel super en ik zat lekker. Blij dat Eric de tijd nam en vanuit een statische analyse op basis van mijn lichaamskenmerken en doelen toewerkte naar een dynamische en functionele afstelling, die niet alleen ging over de fiets, maar ook over mijn eigen houding. Top, kan het iedereen aanraden!