Onze winkel is open

Menu
Filter

Vragen over bestellen en levering

Hier vind je alle informatie over je bestelling


Maatregelen omtrent Coronavirus: Bekijk hier alle informatie


Levering pakketen | Levering fietsen


Levering pakketten (PostNL)

Ook tijdens deze drukke tijd leveren wij razendsnel uit eigen voorraad!


Hoeveel verzendkosten betaal ik?

Kleding, onderdelen en accessoires worden gratis bezorgd als het totaalbedrag hoger is dan € 50,-. Bij bestellingen met een totaalbedrag onder de € 50,- zijn verzendkosten zijn € 5,-

Wanneer wordt mijn pakket bezorgd?

Als je je bestelling plaatst op werkdagen voor 20.00u, en als alle artikelen op voorraad zijn, dan wordt je pakketje dezelfde dag nog verzonden.

Besteld voor 20.00u op:1e bezorging2e bezorging
MaandagDinsdagWoensdag
DinsdagWoensdagDonderdag
WoensdagDonderdagVrijdag
DonderdagVrijdagZaterdag
VrijdagZaterdagMaandag
Zaterdag (voor 15.00u)MaandagDinsdag
ZondagDinsdagWoensdag

Bezorgen jullie ook in België?

Jazeker, onder dezelfde voorwaarden. Als je je bestelling plaatst op werkdagen voor 20.00u, en als alle artikelen op voorraad zijn, dan wordt je pakketje dezelfde dag nog verzonden.

Kan ik mijn bestelling in de winkel afhalen?

Jazeker. Je kunt hier voor kiezen als je je bestelling plaatst. Als je hebt gekozen voor afhalen in de winkel ontvang je bericht van ons wanneer de bestelling opgehaald kan worden.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Als je je bestelling hebt geplaatst ontvang je in de avond een mailtje met een trackingnummer. Je kan je pakketje volgen via de Track & Trace-service van PostNL. Hier kun je je trackingnummer invullen en zien waar het pakket uithangt.

Waar blijft mijn bestelling?

Als je bestelling onderweg is kun je je bestelling volgen met het Track & Trace-nummer. (Dit trackingnummer ontvang je in de avond.) Als je niet thuis was op de bezorgdag probeert de bezorger het de volgende bezorgdag nog een keer. Ben je dan ook niet thuis? Dan wordt de bestelling wordt naar een PostNL-punt gebracht waar je het gedurende 3 weken af kunt halen. Blijft het pakket na 3 weken nog steeds op het PostNL-punt liggen, dan wordt het weer naar 12GO Biking gestuurd. Is je pakket niet onderweg en is de bezorgdatum voorbij? Neem dan even contact op met de klantenservice.

Hoe stuur ik een artikel retour?

Hier vind je alle info over retourneren.


Levering fietsen (Flevobird)


Hoeveel verzendkosten betaal ik bij een fiets?

Fietsen worden in Nederland & Belgie 100% rijklaar thuisbezorgd. De bezorgkosten bedragen € 29,-. Levering in België kost ook € 29,-.
Tijdelijk worden stadsfietsen en elektrische fietsen binnen Nederland gratis en 100% rijklaar thuis bezorgd!

Bij 2 fietsen op hetzelfde adres betaal je maar 1 keer bezorgkosten. Extra onderdelen worden gratis bezorgd. Kinderfietsen worden gratis geleverd in doos.

Wanneer wordt mijn fiets bezorgd?

Door extra drukte zijn veel bezorgdagen bij onze vervoerder al volgepland. De levertijd van online bestelde fietsen is momenteel 2-4 werkdagen. Online bestelde fietsen worden volledig rijklaar aan huis geleverd inclusief pedalen.

Bezorgen jullie ook in België?

Ja, op dinsdag en donderdag. Fietsen worden voor € 29,- 100% rijklaar thuisbezorgd.
Door extra drukte zijn veel bezorgdagen bij onze vervoerder al volgepland. De levertijd van online bestelde fietsen is momenteel 2-4 werkdagen. Online bestelde fietsen worden volledig rijklaar aan huis geleverd inclusief pedalen.

Moet ik de fiets zelf rijklaar maken?

Nee, fietsen worden 100% rijklaar thuisbezorgd (tenzij anders aangegeven). Geen bouwpaketten, geen vieze handen, alleen een grote glimlach en lekker fietsen! Alleen bij kinderfietsen krijg je de optie om de fiets te laten monteren of in de doos te laten bezorgen. Bij de optie monteren - bij kinderfietsen - moet je alleen zelf nog even de pedalen er op draaien en het stuur recht zetten. Lees hier alles over 100% rijklaar thuisbezorgd.

Moet ik de gekochte accessoires zelf monteren?

Ja, tijdelijk monteren we geen accessoires op de fietsen die we verzenden. Wel worden de accessoires gratis verzonden. I.v.m. de coronamaatrdegelen is het helaas niet mogelijk accessoires te monteren, deze liggen verspreid in ons magazijn en is om besmetting te voorkomen momenteel afgesloten van de monteurs. Daarnaast is de kans op beschadigingen groter als de accessoires al op de fiets zitten tijdens transport.

Kan ik mijn fiets ook in de winkel ophalen?

Dat kan veilig via Click & Collect! Van harte welkom. Je ontvangt van ons een mail met een link waarmee je een ophaalmoment kan inplannen. In de winkel zullen onze uitleverspecialisten rekening houden met de coronamaatregelen. Bij hun kun je meteen terecht voor technische vragen.

-->

Waar blijft mijn fiets?

Als je niet thuis bent op de bezorgdag neemt Flevobird contact met je op om een nieuwe afspraak te maken. Is de fiets niet bezorgd op de verwachte datum? Neem dan even contact op met de klantenservice.

Staat je vraag er niet tussen? Neem contact op met de klantenservice.