Feedback

Klopt er iets niet of heb je een verbeterpunt voor deze pagina, dan kun je dat hier aan ons doorgeven.

Als we nog vragen hebben kunnen wij je hierop bereiken

Toggle Nav
Winkelwagen

Direct-Mee-Service

Als je iets nieuws koopt dan wil je het natuurlijk zo snel mogelijk kunnen gebruiken. Helaas is het bij fietsen vaak zo dat je er een paar werkdagen op moet wachten voordat je de fiets kan komen ophalen. Dat is natuurlijk vervelend.

Bij 12GO Biking doen we dat anders. Of je nu uit Moordrecht (waar onze vestiging zit), Antwerpen of Rottumerplaat komt, bij ons kan de fiets, als deze op voorraad is in de juiste maat, direct mee.

Het klaar maken van de fiets duurt gemiddeld een uurtje. Bij gecompliceerde fietsen, zoals Di2 racefietsen of elektrische fietsen, kan het iets langer duren. Bij het inleveren van de afhaalbon geeft de monteur direct aan hoelang het exact zal duren.

Wat doen we bij de Direct-Mee-Service?

Op het moment dat jij aan jouw verkoper hebt bevestigd dat je de fietst koopt gebeurt er achter de schermen direct van alles. Een magazijnmedewerker gaat direct rennen om jouw fiets in ons enorme magazijn te zoeken. Vervolgens levert hij de fiets af bij de monteur die zo snel mogelijk begint met het in elkaar zetten van jouw fiets. Op dat moment ben jij waarschijnlijk nog de accessoires voor je nieuwe fiets aan het uitzoeken.

  • Na aankoop maken we je fiets direct rijklaar!
  • Fietsen worden opgebouwd (we krijgen ze altijd in kleine dozen van de fabrikant geleverd), getest en nagelopen. Ze krijgen direct een afleverbeurt mee, zodat wij er zeker van zijn dat de fiets 100% in orde is.
  • Zijn er accessoires uitgekozen? Dan worden deze ook direct gemonteerd en ingesteld, zodat de fiets helemaal compleet is.
  • Koop je een e-bike? Dan is de accu voor ongeveer 30% opgeladen. Wil je na aanschaf van de fiets naar huis fietsen op een e-bike? Laat het ons dan op voorhand weten.

Op maat afgesteld

Bij het uitleveren van de fiets houden we rekening met lengte, houding, wensen en gewicht van de bedrijder. Onze uitlevermonteurs hebben er een getraind oog voor! De juiste houding op de fiets is heel belangrijk. Rijd daarom altijd een rondje nadat je de fiets in ontvangst neemt. Heb je vragen, stel ze meteen aan onze uitleverspecialisten!

  • Bij het uitleveren krijg je uitleg over het gebruik en onderhoud van de fiets. Daarnaast krijg je meteen ons serviceboekje mee.
  • Als het niet helemaal lukt met inladen in de auto helpen we graag een handje mee. Er is karton beschikbaar om de fiets te beschermen. Wij staan ook gereed om te helpen bij het monteren van een fietsendrager, als je er zelf niet helemaal uitkomt.

Wat als de fiets verstuurd wordt?

Laat je de fiets via de bezorgdienst bezorgen? Ook dan wordt je fiets op alle punten gecontroleerd en rijklaar gemaakt. Helaas is het afstellen op maat dan niet mogelijk. In veel gevallen kun je met een inbussleutel de fiets volledig afstellen. Lees hiervoor onze blogs voor het afstellen van je mountainbike of racefiets of voor het afstellen van je elektrische fiets.

Wat kost de Direct-Mee-Service?

Helemaal niets!

Service en garantie

Service: Het is belangrijk om je nieuwe fiets een onderhoudsbeurt te geven. Je fiets is nieuw en er zit rek op o.a. je spaken, ketting, remkabels en versnellingskabels. Dit moet bij de eerste beurt afgesteld worden, dat is zeer belangrijk voor de levensduur van een fiets. We raden aan deze eerste onderhoudsbeurt binnen 5 maanden of (indien eerder) na de eerste 1000 km uit te laten voeren. Plan gelijk een afspraak in.

Garantie: Soms gaat er iets stuk. Je hoopt er niet op, maar soms gebeurt het helaas. Gelukkig hebben alle producten die 12GO Biking verkoopt garantie. De garantievoorwaarden zijn verschillend per fabrikant. De fabrikant is altijd de partij die bepaald of een defect wel of niet onder garantie valt. Lees meer over garantie.

Is er iets niet helemaal goed gegaan bij het uitleveren van de fiets? Laat het ons weten! Dan lossen we het zo snel mogelijk op.