a >Meer informatie< a
a >Meer informatie< a
Filter

100% rijklaar thuisbezorgd

Al onze fietsen worden 100% rijklaar thuisbezorgd.
Geen bouwpaketten, geen vieze handen, alleen een grote glimlach en lekker fietsen!


Stap 1: In elkaar zetten en monteren

Alle fietsen komen bij ons binnen in een doos. Onze monteurs pakken de fiets uit en zetten 'm in elkaar. Bij het rijklaar maken wordt er gekeken naar de volgende punten:

  • Fiets schadevrij
  • Monteren stuur
  • Zadelpen invetten
  • Wielen rechtzetten en spaken spannen
  • Remmen afstellen
  • Ketting stellen en smeren
  • Versnellingen afstellen
  • Balhoofd afstellen
  • Cranken aantrekken
  • Alle boutjes en moeren nalopen
  • Slot smeren
  • Banden op spanning

Sloten kunnen direct gemonteerd worden. Overige accessoires niet. Die leveren we los, anders kunnen ze verschuiven of beschadigd raken tijdens het transport.

Bij een klein aantal fietsen worden er montagekosten gerekend, indien er dan voor 'nee' gekozen is wordt de fiets bezorgd in de doos van de fabrikant.


Stap 2: Controleren en inpakken

We testen iedere fiets, zodat we zeker weten dat jij er straks heerlijk op fietst. Zodra de fiets helemaal klaar is worden de eventuele pedalen gedemonteerd, het stuur dwars gezet en wordt de fiets nauwkeurig verpakt voor het transport. De accessoires die niet in de doos bij de fiets passen worden los van de fiets ingepakt en verzonden.


Stap 3: Bezorgen

Jouw rijklaargemaakte fiets wordt verzonden, dat gaat als volgt:

  • Fiets voor 12.00 uur besteld en op voorraad? Dan wordt de fiets aan het eind van de middag opgehaald door Flevobird.
  • 12GO Biking stuurt jou een verzendbevestiging per mail.
  • Flevobird stuurt jou een mail met het tijdvak van bezorging.
  • Op de volgende werkdag wordt jouw fiets thuisbezorgd.
  • Woon je op de Waddeneilanden? Dan duurt het verzenden 48 uur.
  • Woon je in België of Zeeland? Flevobird levert dan alleen op dinsdag of donderdag.

Heb je zelf een voorkeur voor een datum en tijd? Dit kan je aangeven in de notitie van je bestelling. Bezorgen op zaterdag kan ook, dit kost 30 euro extra.


Stap 4: 100% rijklaar = fietsen

Jouw rijklaargemaakte fiets wordt thuisbezorgd door onze logistiek partner Flevobird, zij zijn gespecialiseerd is in het vervoeren van fietsen.

  • Voor de deur maakt de chauffeur jouw fiets 100% rijklaar.
  • De fiets wordt uitgepakt, het stuur rechtgezet en eventuele pedalen gemonteerd.
  • De doos wordt door de chauffeur mee terug genomen.
  • Het enige wat je zelf nog hoeft te doen is het zadel op hoogte zetten en de overige accessoires monteren.
  • Jij kan direct gaan fietsen met je nieuwe fiets!

Bij kinderfietsen wordt de fiets door ons rijklaar gemaakt en verwijderd de chauffeur de doos van de fiets. Alleen de pedalen met het stuur worden dan niet door de chauffeur vast en recht gezet.


Service en garantie

Service: Binnen 5 maanden na aankoop krijg je €20,- korting op de eerste Basic beurt. De eerste beurt is zeer belangrijk voor de levensduur van een fiets. We raden aan deze beurt binnen 5 maanden of na de eerste 1000 km uit te laten voeren. Plan gelijk een afspraak in.

  • Een eerste beurt voor de stadsfiets kost €35,- i.p.v. €55,-
  • Een eerste beurt voor een sportfiets kost €45,- i.p.v. €65,-
  • Een eerste beurt voor een e-bike kost €55,- i.p.v. €75,-

Garantie: Soms gaat er iets stuk. Je hoopt er niet op, maar soms gebeurt het helaas. Gelukkig hebben alle producten die 12GO Biking verkoopt garantie. De garantievoorwaarden zijn verschillend per fabrikant. De fabrikant is altijd de partij die bepaald of een defect wel of niet onder garantie valt. Lees meer over garantie.

Is er iets niet helemaal goed gegaan bij het bezorgen van de fiets? Laat het ons weten!


Levertijd en verzendkosten

Hier vind je vragen over levertijd en verzendkosten.

Kom je de fiets liever afhalen in de winkel? Van harte welkom. Betere service heeft onze voorkeur! In de winkel zullen onze uitleverspecialisten de fiets op de juiste hoogte afstellen en uitleggen. Bij hun kun je terecht met technische vragen.


Fiets afstellen

Een nieuwe fiets rijdt natuurlijk als een zonnetje, maar na een tijdje moeten ook bij je nieuwe fiets de kabels weer afgesteld worden. Hier lees je wat je dan het beste kan doen.

Contact

Heb je vragen over je bestelde fiets of over de levering? Neem dan contact op met de klantenservice.

Telefoon: 0182-621850
Mail: info@12gobiking.nl
Whatsapp: 06-19922445