Onze winkel is open

Menu
a

BLACK FRIDAY de grootste sale van het jaar!

a
a

BLACK FRIDAY de grootste sale van het jaar!

a
Filter

100% rijklaar thuisbezorgd

Alle online bij 12GO Biking bestelde fietsen worden 100% rijklaar thuisbezorgd. Je kunt er zo op wegfietsen!


Maatregelen omtrent Coronavirus:

  • We houden 1,5 meter afstand tijdens het afleveren aan huis.
  • Houd door extreme drukte rekening met 2-4 dagen voor NL & +/- 1 week voor België.
  • Bijbestelde accessoires worden tijdelijk niet op fietsen gemonteerd zodat monteurs op hun eigen afdeling kunnen blijven en de kans op schade tijdens transport kleiner is.

  • Stap 1: In elkaar zetten en monteren


    Alle fietsen komen bij ons binnen in een doos. Onze monteurs pakken de fiets uit en zetten 'm in elkaar. Bij het rijklaar maken wordt er gekeken naar de volgende punten:

    • Fiets schadevrij
    • Monteren stuur
    • Zadelpen invetten
    • Wielen rechtzetten en spaken spannen
    • Remmen afstellen
    • Ketting stellen en smeren
    • Versnellingen afstellen
    • Balhoofd afstellen
    • Cranken aantrekken
    • Alle boutjes en moeren nalopen
    • Slot smeren
    • Banden op spanning

    Tijdelijk monteren we geen accessoires op de fietsen die we verzenden. Wel worden de accessoires gratis mee verzonden. I.v.m. de coronamaatregelen is het helaas niet mogelijk accessoires te monteren, deze liggen verspreid in ons magazijn en is om besmetting te voorkomen momenteel afgesloten van de monteurs. Daarnaast is de kans op beschadigingen groter als de accessoires al op de fiets zitten tijden transport.


    Stap 2: Controleren en inpakken


    We testen iedere fiets, zodat we zeker weten dat jij er straks heerlijk op fietst. Zodra de fiets helemaal klaar is worden de eventuele pedalen gedemonteerd, het stuur dwars gezet en wordt de fiets nauwkeurig verpakt voor het transport. De accessoires die niet in de doos bij de fiets passen worden los van de fiets ingepakt en verzonden.


    Stap 3: Bezorgen


    Jouw rijklaargemaakte fiets wordt verzonden, dat gaat als volgt:

    • Fiets voor 12.00 uur besteld en op voorraad? Dan wordt de fiets aan het eind van de middag opgehaald door Flevobird.
    • 12GO Biking stuurt jou een verzendbevestiging per mail.
    • Flevobird stuurt jou een mail met het tijdvak van bezorging.
    • Op de volgende werkdag wordt jouw fiets thuisbezorgd.
    • Woon je op de Waddeneilanden? Dan duurt het verzenden 48 uur.
    • Woon je in België of Zeeland? Flevobird levert dan alleen op dinsdag of donderdag.

    Heb je zelf een voorkeur voor een datum en tijd? Dit kan je aangeven in de notitie van je bestelling. Bezorgen op zaterdag kan ook, dit kost 30 euro extra.


    Stap 4: 100% rijklaar = fietsen


    Jouw rijklaargemaakte fiets wordt thuisbezorgd door onze logistiek partner Flevobird, zij zijn gespecialiseerd is in het vervoeren van fietsen.

    • Voor de deur maakt de chauffeur jouw fiets 100% rijklaar.
    • De fiets wordt uitgepakt, het stuur rechtgezet en eventuele pedalen gemonteerd.
    • De doos wordt door de chauffeur mee terug genomen.
    • Het enige wat je zelf nog hoeft te doen is het zadel op hoogte zetten en de overige accessoires monteren.
    • Jij kan direct gaan fietsen met je nieuwe fiets!

    Bij kinderfietsen - waar de optie 'monteren' is gekozen - wordt de fiets door ons rijklaar gemaakt en verwijderd de chauffeur de doos van de fiets. Alleen de pedalen met het stuur worden dan niet door de chauffeur vast en recht gezet.


    Service en garantie


    Service: Het is belangrijk om je nieuwe fiets een onderhoudsbeurt te geven. Je fiets is nieuw en er zit rek op o.a. je spaken, ketting, remkabels en versnellingskabels. Dit moet bij de eerste beurt afgesteld worden, dat is zeer belangrijk voor de levensduur van een fiets. We raden aan deze eerste onderhoudsbeurt binnen 5 maanden of (indien eerder) na de eerste 1000 km uit te laten voeren. Plan gelijk een afspraak in.

    Garantie: Soms gaat er iets stuk. Je hoopt er niet op, maar soms gebeurt het helaas. Gelukkig hebben alle producten die 12GO Biking verkoopt garantie. De garantievoorwaarden zijn verschillend per fabrikant. De fabrikant is altijd de partij die bepaalt of een defect wel of niet onder garantie valt. Lees meer over garantie.

    Is er iets niet helemaal goed gegaan bij het bezorgen van de fiets? Laat het ons weten!


    Levertijd en verzendkosten


    Hier vind je vragen over levertijd en verzendkosten.

    Kom je de fiets liever afhalen in de winkel? Van harte welkom. Betere service heeft onze voorkeur! In de winkel zullen onze uitleverspecialisten de fiets op de juiste hoogte afstellen en uitleggen. Bij hun kun je terecht met technische vragen.