a >Meer informatie< a
a >Meer informatie< a

Retourneren en ruilen

Retourneren

Het kan altijd gebeuren dat een product om wat voor reden dan ook niet is wat je ervan verwacht had. Bij 12GO Biking gaan wij hier zo soepel mogelijk mee om. In het kort: Je hebt 30 dagen om je producten te ruilen. Ze moeten dan wel in ongedragen en originele staat zijn en voorzien van alle originele labels en etiketten. Dit geldt ook voor artikelen in de uitverkoop.


Het product dat ik heb besteld valt toch tegen. En nu?

Hier gaan we bij 12GO Biking zo soepel mogelijk mee om. In het kort: Je hebt 30 dagen om je producten te retourneren of te ruilen. Ze moeten dan wel in ongedragen en originele staat zijn en voorzien van alle originele labels en etiketten. Begin juli een fietsbroek kopen, de Tour du France erin rijden en eind juli retourneren is dus niet mogelijk. Dit geldt ook voor artikelen in de uitverkoop.

Hoe retourneer ik?

Stuur het pakket goed verpakt en voldoende gefrankeerd (meestal € 6,95) naar ons op:

12GO Biking
t.a.v. retouren
Grote Esch 1005
2841 MJ, Moordrecht

Voeg wel een volledig ingevuld retourformulier toe.

Kan ik het product ruilen?

Ruilen kan door het product naar ons te retourneren en een nieuw product te bestellen via de webshop. Voor 21.00u besteld is morgen in huis, dus met een beetje geluk heb je het nieuwe product al snel in huis. Zodra we het oude product hebben ontvangen maken we het bedrag zo snel mogelijk naar je over.

Moet ik de verzendkosten van het retourneren dan zelf betalen?

Hebben wij een fout gemaakt of ruil je het product? Dan vergoeden wij de retourkosten. Vul in het geval van ruilen het ordernummer van je nieuwe bestelling in op het retourformulier.

Als je een product retour stuurt maar geen nieuwe bestelling plaatst kunnen wij de retourkosten niet voor onze rekening nemen. Het retour sturen is dan voor eigen rekening.

Kan ik ook in de winkel retourneren of ruilen?

Jazeker, dat is mogelijk. Neem wel je factuur mee.


Hoe werkt het?

Bij 12GO Biking geloven we niet meer in het ouderwetse ruil-proces. We geloven in (en houden van) snelheid. Als je niet tevreden bent met het online aangekochte product of iets wilt ruilen stuur het product dan retour en plaats direct een nieuwe order via onze webshop. Het voordeel van het plaatsen van een nieuwe order is dat je het juiste artikel veel sneller in huis heeft en dat wij de retouren gemakkelijker kunnen verwerken. Als je geen ander artikel wilt ontvangen dan hoef je alleen het artikel retour te sturen.

Na ontvangst van je retourzending ontvang je een bevestiging per e-mail en worden de artikelen binnen 5 werkdagen verwerkt.

  • Heb je betaald met creditcard? Het terugstorten van het bedrag duurt maximaal 30 dagen.
  • Heb je betaald via Paypal? Zodra Paypal het aankoopbedrag van uw bankrekening geïncasseerd heeft kan het retourbedrag pas op uw Paypal-account teruggestort worden. Dit proces kan tot maximaal twee weken duren. Als je een rekeningnummer op het retourformulier vermeld dan crediteren wij het bedrag daar op.
  • Heb je betaald met iDeal? In veel gevallen heb je het geld binnen twee werkdagen terug op je rekening. In uitzonderlijke gevallen kan het maximaal twee weken duren, dit is afhankelijk van jouw bank.

Als je een product retour stuurt is het belangrijk dat je het retourformulier toevoegt. Deze zit normaal gesproken in de doos of in het magazine van je bestelling. Mocht je hem niet hebben kan je hem hieronder downloaden.

Download het retourformulier


Je kan het product retourneren naar:
12GO Biking
t.a.v. retouren
Grote Esch 1005
2841 MJ, Moordrecht

Stuur het pakket goed verpakt en voldoende gefrankeerd (meestal € 6,95) naar ons op.

Uiteraard ben je ook in de winkel van harte welkom om het aangekochte artikel te ruilen. Artikelen die gekocht zijn in de winkel kunnen alleen in de winkel geruild worden. Artikelen die online gekocht zijn, kunnen ook in de winkel geruild worden. Neem wel je bonnetje of factuur mee.

Wil je een fiets ruilen? Neem dan eerst even contact op met de afdeling verkoop fietsen.


Retourkosten

De kosten voor een retourzending nemen wij voor onze rekening als je het product ruilt. Dat wil zeggen dat je dan direct een nieuwe bestelling plaatst. Daarna vul je het nieuwe ordernummer in op het retourformulier. Zodra de zending bij ons binnen is maken wij het aankoopbedrag (alleen de producten, niet de eventuele verzendkosten bij aankopen onder de € 50,-) voor de retouren plus maximaal € 6,95 voor de retourzending naar je over.

Als je een product retour stuurt maar geen nieuwe bestelling plaatst kunnen wij de retourkosten niet voor onze rekening nemen. Het retour sturen is dan voor eigen rekening. Het totaalbedrag van de bestelling exclusief eventuele verzendkosten worden naar je overgemaakt.

Stuur je een artikel terug i.v.m. een foutieve levering of een productiefout dan worden deze kosten uiteraard vergoed ongeacht of je het product ruilt of retourneert. Twijfel je? Neem dan contact op met de klantenservice.


Algemenen voorwaarden retourneren

Wij hanteren een bedenktijd van 30 dagen, deze periode gaat in op het moment dat je het artikel in bezit hebt. Het artikel moet in nieuwe en onbeschadigde staat verkeren (inclusief labels). Het artikel moet in de originele verpakking retour komen. Gebruikte producten kunnen dus niet geruild worden. Als je het product je naam geactiveerd staat, zoals bij Garmin en Mio, kan er niet geruild worden.

De volgende artikelen kunnen niet geretourneerd worden:

  • Producten die op naam geregistreerd staan.

  • Producten die speciaal voor je besteld zijn.

  • Producten die tot stand zijn gekomen overeenkomstig door jou aangegeven specificaties.

  • Producten die kunnen verouderen of bederven.

  • Producten die in verband met hygiëne niet retour genomen kunnen worden.

  • Producten die voor je rijklaar gemaakt en/of afgesteld zijn.