Merkendeals: grote merken, kleine prijzen! ›

Toggle Nav
Winkelwagen

Retour

Hoe stuur ik (een deel van) mijn bestelling terug?

Retourproces formulier

1. RETOURFORMULIER

Vul binnen 30 dagen na het ontvangen van jouw order het retourformulier in.

Fiets ruilen? Wij bieden 10 dagen omruilgarantie.

Retourproces box

2. INPAKKEN

Pak je producten in en stop het retourformulier erbij. Plak vervolgens de meegeleverde retoursticker op jouw pakket. Voor het gebruiken van de retoursticker rekenen wij een bijdrage van €1,95.

Retourproces PostNL

3. VERSTUREN

Breng jouw retourzending naar het dichtstbijzijnde PostNL servicepunt. Indien je gebruik maakt van de meegeleverde retoursticker hoef je niet bij te betalen voor de verzending. 

Retourproces Terugbetaling

4. TERUGBETALING

Zodra wij jouw retour hebben ontvangen en verwerkt, ontvang je een mail dat de betaling zal worden teruggestort. De bijdrage van €1,95 voor het retourneren wordt automatisch van jouw terugbetaling afgetrokken.

Welke retourmogelijkheden heb ik?

Retourmogelijkheid winkel

WINKEL

Je kunt jouw producten ook gratis retourneren in de winkel, dit geldt ook voor online geplaatste bestellingen. Neem de factuur of de kassabon mee. 

Retourmogelijkheid PostNL

POSTNL

Voor het retourneren via PostNL vragen wij jou om een bijdrage van €1,95 voor het gebruiken van de retoursticker. Deze bijdrage verrekenen wij met de terugbetaling van het aankoopbedrag.

Retourmogelijkheid PostNL punt zoeker

SERVICEPUNT NEDERLAND

Breng jouw retourzending met daarop de retoursticker naar het dichtstbijzijnde PostNL servicepunt.

Retourmogelijkheid PostNL punt zoeker België

SERVICEPUNT BELGIË

Ook vanuit België kun je jouw bestelling retourneren met de meegeleverde retoursticker. Breng jouw retourzending naar het dichtstbijzijnde PostNL servicepunt.

Veelgestelde vragen

Wat als ik de meegeleverde retoursticker kwijt ben geraakt?

Dit kan gebeuren, iedereen raakt wel eens wat kwijt. Stuur een e-mail naar [email protected] met jouw naam en e-mailadres of bel onze klantenservice en ontvang bijna altijd dezelfde werkdag nog een nieuwe retoursticker in je mailbox. Bij het PostNL punt kun je met je mobiel deze retoursticker laten scannen. 

Wat als ik een verkeerd product heb ontvangen?

Sorry! Dat had niet mogen gebeuren, maar we gaan dit voor je oplossen. Stuur een e-mail naar [email protected] of bel de klantenservice, dan zorgen wij dat je zo snel mogelijk het goede product krijgt. Ondertussen kun je het product retourneren met de meegeleverde retoursticker. Het juiste product wordt dezelfde werkdag nog verzonden of klaargelegd.

Wat als ik een beschadigd product heb ontvangen?

Sorry! Dat had niet mogen gebeuren, maar we gaan dit voor je oplossen. Stuur een e-mail naar [email protected] of bel de klantenservice, dan zorgen wij dat je zo snel mogelijk een nieuw product krijgt. Ondertussen kun je het product retourneren met de meegeleverde retoursticker. Het juiste product wordt dezelfde werkdag nog verzonden of klaargelegd.

Kan ik een product ruilen?

Het is niet mogelijk om producten te ruilen. Wel kun je zelf een nieuwe bestelling plaatsen in de andere maat of kleur via onze website of winkel. Het product dat je retour stuurt zullen wij verwerken, waardoor je het aankoopbedrag van die bestelling min de kosten voor het gebruiken van de retoursticker terug op je rekening ziet verschijnen.

Moet ik betalen voor het retourneren van mijn product(en)?

Wij nemen het overgrote deel van de kosten voor het heen en terug sturen van producten voor onze rekening en vragen jullie om een bijdrage van €1,95 per retourzending. Dit doen we om de kosten van retourzendingen in toom te houden. Als klant pluk je hier de vruchten van, omdat wij dankzij deze besparing extra kunnen investeren in goed personeel, scherpe prijzen en een soepele afhandeling. Daarnaast willen wij het klakkeloos retourneren van producten niet verder aanmoedigen. Als fietsers genieten we met elkaar van de natuur. Laten we er zuinig op zijn.

Wat zijn de retourvoorwaarden?
  • Je hebt een bedenktijd van 30 dagen, deze periode gaat in op het moment dat je het product in bezit hebt 
  • Het product moet in nieuwe en onbeschadigde staat verkeren (inclusief labels);
  • Het product moet in de originele verpakking retour komen;
  • Gebruikte producten kunnen niet geruild of geretourneerd worden;
  • Producten die op naam geactiveerd zijn, zoals bij Garmin en Mio, kunnen niet geruild worden.
Welke producten kan ik niet retourneren?

Er zijn ook producten die we niet retour kunnen aannemen:

  • Producten die op naam geregistreerd staan.
  • Producten die speciaal voor je besteld zijn.
  • Producten die tot stand zijn gekomen overeenkomstig door jou aangegeven specificaties.
  • Producten die kunnen verouderen of bederven.
  • Producten die in verband met hygiëne niet retour genomen kunnen worden.
  • Producten die voor je rijklaar gemaakt en/of afgesteld zijn.
Hoelang duurt de retourverwerking en terugbetaling?

Zodra wij jouw retour hebben ontvangen en verwerkt, ontvang je een mail dat de betaling zal worden teruggestort. Heb je betaald met iDeal? In vele gevallen heb je het geld binnen twee werkdagen terug op je rekening. In uitzonderlijke gevallen kan het maximaal twee weken duren, dit is afhankelijk van jouw bank. De kosten voor het retourneren worden automatisch van jouw terugbetaling afgetrokken. Bij betalingen met creditcard kan het maximaal 30 dagen duren voor het geld op je rekening staat. De betalingen worden overgemaakt op naam van Mollie Payments.