Feedback

Klopt er iets niet of heb je een verbeterpunt voor deze pagina, dan kun je dat hier aan ons doorgeven.

Als we nog vragen hebben kunnen wij je hierop bereiken

Toggle Nav
Winkelwagen

Retour

Welke retourmogelijkheden heb ik?

Retourmogelijkheid winkel

WINKEL

Je kunt jouw producten gratis retourneren in de winkel, dit geldt ook voor online geplaatste bestellingen. Vergeet niet om de factuur of kassabon mee te nemen. 

Heb jij jouw order in de winkel opgehaald, maar wil je hem retourneren via verzending? Neem dan contact op met de klantenservice.

Retourmogelijkheid PostNL

POSTNL & DHL

Binnen 30 dagen na ontvangst van de order meld je online je retour aan met het retournummer dat in het onderwerp van de factuurmail staat:

"12GO Biking - Factuur F230.... / Retournummer R1234567890".

SERVICEPUNTEN NEDERLAND EN BELGIË

Breng jouw retourzending met daarop de retoursticker naar het dichtstbijzijnde PostNL servicepunt.

Nederland

België

 

Hoe retourneer ik via PostNL?

 

1. RETOUR AANMELDEN

Binnen 30 dagen na ontvangst van de order meld je online je retour aan met het retournummer dat in het onderwerp van de factuurmail staat:

"12GO Biking - Factuur F230.... / Retournummer R1234567890".

Voor het gebruik van het retourproces rekenen we een bijdrage van €1,95 die je tijdens het aanmelden betaald.

Fiets ruilen? Wij bieden 10 dagen omruilgarantie.

2. INPAKKEN EN VERZENDEN

Pak je producten in en plak vervolgens het retourlabel (die je in de mail krijgt) op jouw pakket. 

Breng jouw retourzending naar het dichtstbijzijnde PostNL servicepunt. Indien je gebruik maakt van het gemailde retourlabel hoef je niet bij te betalen voor de verzending.

Bewaar het verzendbewijs dat je bij het PostNL-punt krijgt goed, voor het geval jouw retour zoek raakt bij PostNL.

3. TERUGBETALING

Zodra wij jouw retour hebben ontvangen en verwerkt, ontvang je een mail dat de betaling zal worden teruggestort. 

 

 

Veelgestelde vragen

Wat als ik een verkeerd product heb ontvangen?

Sorry! Dat had niet mogen gebeuren, maar we gaan dit voor je oplossen. Stuur een e-mail naar [email protected] of bel de klantenservice, dan zorgen wij dat je zo snel mogelijk het goede product krijgt. Je krijgt van de klantenservice ook een retoursticker in de mail, zodat je het product kan retourneren. Het juiste product wordt dezelfde werkdag nog verzonden of klaargelegd.

Wat als ik een beschadigd product heb ontvangen?

Sorry! Dat had niet mogen gebeuren, maar we gaan dit voor je oplossen. Stuur een e-mail naar [email protected] of bel de klantenservice, dan zorgen wij dat je zo snel mogelijk een nieuw product krijgt. Je krijgt van de klantenservice ook een retoursticker in de mail, zodat je het product kan retourneren. Het juiste product wordt dezelfde werkdag nog verzonden of klaargelegd.

Kan ik een product ruilen?

Het is niet mogelijk om producten te ruilen. Wel kun je zelf een nieuwe bestelling plaatsen in de andere maat of kleur via onze website of winkel. Het product dat je retour stuurt zullen wij verwerken, waardoor je het aankoopbedrag van die bestelling terug op je rekening ziet verschijnen. Denk er wel aan de je €1,95 betaald om gebruik te maken van het retourproces.

Moet ik betalen voor het retourneren van mijn product(en)?

Wij nemen het overgrote deel van de kosten voor het heen en terug sturen van producten voor onze rekening en vragen jullie om een bijdrage van €1,95 per retourzending. Dit doen we om de kosten van retourzendingen in toom te houden. Als klant pluk je hier de vruchten van, omdat wij dankzij deze besparing extra kunnen investeren in goed personeel, scherpe prijzen en een soepele afhandeling. Daarnaast willen wij het klakkeloos retourneren van producten niet verder aanmoedigen. Als fietsers genieten we met elkaar van de natuur. Laten we er zuinig op zijn.

Wat zijn de retourvoorwaarden?
  • Je hebt een bedenktijd van 30 dagen, deze periode gaat in op het moment dat je het product in bezit hebt 
  • Het product moet in nieuwe en onbeschadigde staat verkeren (inclusief labels);
  • Het product moet in de originele verpakking retour komen;
  • Gebruikte producten kunnen niet geruild of geretourneerd worden;
  • Producten die op naam geactiveerd zijn, zoals bij Garmin en Mio, kunnen niet geruild worden.
Welke producten kan ik niet retourneren?

Er zijn ook producten die we niet retour kunnen aannemen:

  • Producten die op naam geregistreerd staan.
  • Producten die speciaal voor je besteld zijn.
  • Producten die tot stand zijn gekomen overeenkomstig door jou aangegeven specificaties.
  • Producten die kunnen verouderen of bederven.
  • Producten die in verband met hygiëne niet retour genomen kunnen worden.
  • Producten die voor je rijklaar gemaakt en/of afgesteld zijn.
Hoelang duurt de retourverwerking en terugbetaling?

Zodra wij jouw retour hebben ontvangen en verwerkt, ontvang je een mail dat de betaling zal worden teruggestort. Heb je betaald met iDeal? In vele gevallen heb je het geld binnen twee werkdagen terug op je rekening. In uitzonderlijke gevallen kan het maximaal twee weken duren, dit is afhankelijk van jouw bank. De kosten voor het retourneren worden automatisch van jouw terugbetaling afgetrokken. Bij betalingen met creditcard kan het maximaal 30 dagen duren voor het geld op je rekening staat. De betalingen worden overgemaakt op naam van Mollie Payments.  

Heb je vragen of problemen met het aanmelden van jouw retour? Neem dan contact op met de klantenservice.