Sensa Giulia EVO Custom 2018

CUSTOM
  • Hulp bij het kiezen van jouw racefietsl

    Hulp bij het kiezen van jouw racefiets

    Met de juiste fiets haal je maximaal plezier uit het fietsen. Met zoveel keuze kan het lastig zijn om de fiets te vinden die aansluit op al jouw wensen. Wij geven je graag wat handvatten voor het kiezen van jouw nieuwe fiets.&am

Plus- en minpunten
  • Volledig naar wens op te bouwen
  • Verkrijgbaar in meerdere kleuren
  • Aerodynamisch en snel
  • Niet geschikt voor schijfremmen

Beschrijving

Nieuw voor het seizoen 2018 is de Sensa Giulia EVO. Dit topmodel uit de Giulia serie rijdt nog beter dan dat hij eruit ziet. De EVO is ontwikkeld met een volledig nieuw soort carbon. Dit zorgt ervoor dat de fiets niet alleen licht is maar ook enorm fijn stuurt. Uniek is de mate waarin onderdelen geintegreerd zijn in de fiets. Zeker met de vernieuwde Supra stuur- stuurpen combinatie ziet het er fantastisch uit.

De EVO is vooral gemaakt om hard mee te gaan. Ondanks dat er gemakkelijk 28mm banden in de fiets passen in het een echte racer. De geometrie is aanvallend en de fiets is flink stijf. Het carbon frame weegt 1080 gram. De voorvork 330 gram. 

De Giulia EVO is een custom fiets. Dat wil zeggen dat je de fiets volledig naar eigen wensen opbouwt. Dit kan zowel via de configurator op onze websites als in de winkel.

Lees hier alles over Sensa

Bekijk de volgende categorieën: Racefietsen , Sensa Giulia , Stel je eigen racefiets samen

Handige informatie

Sjoerd
Specialist custom fietsen

Je eigen fiets samenstellen bij 12GO Biking

"Dit is mijn fiets." Dat kun je met recht zeggen als je je eigen fiets samen stelt. Hoe gaat dat in zijn werk? Onder het genot van een bak koffie, stel jij met een van onze custom specialisten jouw droomfiets samen. Vertel je verhaal. Wat zijn jouw wensen? Welk frame kies je, neem je een standaard kleur of heb je de kleurcodes van je droomfiets al bij je? We kunnen het zo gek maken als jij wilt, jij bepaalt. Daarna bepalen we de versnellingsgroep, de wielset en de overige onderdelen. We raden je aan om een bikefit voor je nieuwe fiets uit te voeren, zodat jij perfect op de fiets zit. Speciaal voor jou bestellen we de fiets. Bij binnenkomst wordt de fiets in elkaar gezet door onze monteur custom fietsen die zorgvuldig elk onderdeel op het frame monteert. Wij bellen je op wanneer je droomfiets binnen is, stellen hem volledig op je af en jij kan gaan genieten.

  • Jij bepaalt jouw droomfiets
  • De fiets wordt speciaal voor jou besteld. Je kan dus geen gebruik maken van onze direct-mee-service
  • Genomineerd voor racefiets van het jaar!l

    Genomineerd voor racefiets van het jaar!

    Namens de RAI Vereniging is deze racefiets genomineerd voor racefiets van het jaar! Het doel van de Fiets Award is om de fietsfabrikanten te stimuleren tot innovatie. Dit award brengt zulke fietsen extra onder de aandacht, en verdient! Deze innovatieve racefiets veranderd hiermee de fietsindustrie.

  • Aero racefietsl

    Aero racefiets

    Dit is een aerofiets. Als je een echte snelheidsduivel bent, dan kies je voor dit type racefiets. Aero racefietsen zijn in de windtunnel ontworpen met de nadruk op snelheid. Voor een zo laag mogelijke luchtweerstand beschikken aero racefietsen over aerodynamische buizen en zien we ook geïntegreerde remmen, zadelpennen en stuurpennen terug. Er zijn ook tegenwoordig ook aero racefietsen die zijn uitgerust met schijfremmen. Om kracht goed op de weg over te kunnen brengen zijn de frames enorm stijf en volledig gericht op prestatie. De balhoofdbuis van aero racefietsen is vaak korter, waardoor de zitpositie vrij agressief en minder comfortabel is. Om aero racefietsen geheel in stijl af te maken kun je kiezen voor een hoge carbon wielset. De aero racefiets is de beste keuze als elke seconde telt!

Specificaties

Algemeen

Model
  • Herenfiets
Framemateriaal

Aluminium: meest gebruikt. Er zijn verschillende soorten aluminium, het ene frame is daardoor lichter dan het ander.

 

Carbon: lichter en stijver dan aluminium. Verkrijgbaar in veel verschillende soorten die zorgen voor andere rijeigenschappen. Zo zijn er vrij harde carbon frames maar er zijn ook modellen die juiste gericht zijn op meer comfort. Carbon is (bijna) altijd stijver dan aluminium, de fiets ligt daardoor strakker op de weg. Wil je meer weten over Carbon frames? Zie onze blog over carbon frames. 

  • Carbon
Versnellingsgroep

Het verschil tussen de verschillende versnellingsgroepen zit in duurzaamheid, kwaliteit en gewicht. Het verschil wordt vooral gemaakt bij schakelen onder zware belasting, bijvoorbeeld tijdens een beklimming of aanzetten. Maakt u heel veel kilometers dan is het verstandig te kiezen voor een goed schakelsysteem.

De versnellingsgroepen staan per merk van lage naar hoge kwaliteit gesorteerd in dit filter.

 

  • Shimano Ultegra
  • Shimano Ultegra Di2
  • Shimano Dura Ace
  • Shimano Dura Ace Di2
Versnellingen
  • 22
Crankstel

Het crankstel is tandwielen (kettingbladen) plus crankarmen. Het crankstel is er in verschillende verzetten. 


Compact: 50/34 of 52/36. Wordt door 95% van de wielrenners gebruikt en is geschikt voor zeer allround gebruik. Of het nu gaat om polderwegen of hoge cols u kunt hiermee overal uit de voeten.



Dubbel: 52/39 of 53/39. Ook wel race genoemd wordt gebruikt door de profs of zeer fanatieke rijders. Het verzet is groter waardoor en meer vermogen nodig is.



Triple: 50/39/30 Wordt gebruikt op de instapmodellen. U kunt hiermee hetzelfde als met het compact crankstel maar de stapjes tussen de verschillende versnellingen zijn kleiner.

  • (Semi) Compact
  • Dubbel / Race
Type rem

Velgremmen worden voornamelijk gebruikt op racefiets en goedkopere mountainbikes en hybride feitsen. Velgremmen hebben rubberen remblokken die remmen op de velg. Makkelijk in onderhoud maar het remt wel minder is slechte omstandigheden.

 

Mechanische schijfremmen hebben meer remvermogen in slechte omstandigheden dan velgremen. Ze zijn niet zo goed te doseren als hydraulische schijfremmen.

 

Hydraulische schijfremmen hebben de meeste remkracht en zijn het best te doseren. Binnen hydraulische schijfremmen zit veel kwaliteitsverschil, duurdere remmen zijn beter doseerbaar en bieden daardoor meer stopkracht.

Meer weten? Bekijk onze blog over de soorten remmen!

  • Velgremmen
Schakeling

Mechanisch schakelen 

Bij mechanisch schakelen trekken de shifters aan het stuur aan een kabel die de voor- of achterderailleur in beweging zet. 

Elektrisch schakelen

Bij elektronisch schakelen vindt de mechanische beweging niet plaats, de derailleurs zijn voorzien van een kleine accu waardoor ze elektrisch aangestuurd kunnen worden. 

  • Elektronisch
  • Mechanisch

Productvragen

Nog geen vragen gesteld. Ben de eerste die de vraag stelt!

Vraag over dit product? Vul het onderstaande formulier in, neem contact op per mail/telefoon of kom langs in de winkel.

Stel je vraag!