Trek Speed Concept WSD Project One 2019

Plus- en minpunten
  • Kammtail Virtual Foil buisvormen
  • 500 Series OCLV Carbon frame
  • Geïntegreerde rem -en stuurpen
  • Shimano Ultegra 11-speed
  • Speed Concept KVF aerostuur

Beschrijving

De Speed Concept WSD is een van de snelste damesfietsen op de markt en zorgt ervoor dat jij het maximale uit jezelf kunt halen. Dankzij de aerodynamisch gevormde Kammtail Virtual Foil buisvormen en het gebruik van 500 Series OCLV Carbon heeft Trek de luchtweerstand en het gewicht van deze racemonsters zo laag mogelijk weten te houden. Maar dit is niet het enige wat deze fietsen zo enorm snel maakt, want ze zijn namelijk leverbaar in meerdere maatvoeringen en beschikken over oneindig veel verstelmogelijkheden. Dankzij deze eigenschappen behaal je een enorm aerodynamisch voordeel op de concurrentie.

Dit model is standaard uitgerust met een Shimano Ultegra 11-speed schakelgroep en Dura-Ace verstellers op het stuur. Hierdoor verwissel je met het grootste gemak van versnelling terwijl je je aerodynamische positie kunt behouden. De luchtweerstand van deze fiets is nog verder verlaagd door het gebruik van Bontrager Aeolus Competition wielen en een Speed Concept Aerostuur. Deze componenten voldoen ook nog eens volledig aan de UCI-reglementen, waardoor je zonder zorgen aan de start van tijdritten en triatlons kunt verschijnen.

Dit betreft een Project One WSD model. Deze modellen zijn specifiek ontwikkeld voor de vrouwelijke fietser en voorzien van een aantal unieke kleuren. Daarnaast zijn deze modellen eventueel volledig te personaliseren. Wanneer je op zoek bent naar de standaard Speed Concept, die vind je hier.

Lees hier alles over Trek

Bekijk de volgende categorieën: Tijdritfietsen

Specificaties

Algemeen

Model
  • Damesfiets
Framemateriaal

Aluminium: meest gebruikt. Er zijn verschillende soorten aluminium, het ene frame is daardoor lichter dan het ander.

 

Carbon: lichter en stijver dan aluminium. Verkrijgbaar in veel verschillende soorten die zorgen voor andere rijeigenschappen. Zo zijn er vrij harde carbon frames maar er zijn ook modellen die juiste gericht zijn op meer comfort. Carbon is (bijna) altijd stijver dan aluminium, de fiets ligt daardoor strakker op de weg. Wil je meer weten over Carbon frames? Zie onze blog over carbon frames. 

  • Carbon
Versnellingsgroep

Het verschil tussen de verschillende versnellingsgroepen zit in duurzaamheid, kwaliteit en gewicht. Het verschil wordt vooral gemaakt bij schakelen onder zware belasting, bijvoorbeeld tijdens een beklimming of aanzetten. Maakt u heel veel kilometers dan is het verstandig te kiezen voor een goed schakelsysteem.

De versnellingsgroepen staan per merk van lage naar hoge kwaliteit gesorteerd in dit filter.

 

  • Shimano Ultegra
Versnellingen
  • 22
Crankstel

Het crankstel is tandwielen (kettingbladen) plus crankarmen. Het crankstel is er in verschillende verzetten. 


Compact: 50/34 of 52/36. Wordt door 95% van de wielrenners gebruikt en is geschikt voor zeer allround gebruik. Of het nu gaat om polderwegen of hoge cols u kunt hiermee overal uit de voeten.



Dubbel: 52/39 of 53/39. Ook wel race genoemd wordt gebruikt door de profs of zeer fanatieke rijders. Het verzet is groter waardoor en meer vermogen nodig is.



Triple: 50/39/30 Wordt gebruikt op de instapmodellen. U kunt hiermee hetzelfde als met het compact crankstel maar de stapjes tussen de verschillende versnellingen zijn kleiner.

  • (Semi) Compact
Type rem

Velgremmen worden voornamelijk gebruikt op racefiets en goedkopere mountainbikes en hybride feitsen. Velgremmen hebben rubberen remblokken die remmen op de velg. Makkelijk in onderhoud maar het remt wel minder is slechte omstandigheden.

 

Mechanische schijfremmen hebben meer remvermogen in slechte omstandigheden dan velgremen. Ze zijn niet zo goed te doseren als hydraulische schijfremmen.

 

Hydraulische schijfremmen hebben de meeste remkracht en zijn het best te doseren. Binnen hydraulische schijfremmen zit veel kwaliteitsverschil, duurdere remmen zijn beter doseerbaar en bieden daardoor meer stopkracht.

Meer weten? Bekijk onze blog over de soorten remmen!

  • Velgremmen
Schakeling

Mechanisch schakelen 

Bij mechanisch schakelen trekken de shifters aan het stuur aan een kabel die de voor- of achterderailleur in beweging zet. 

Elektrisch schakelen

Bij elektronisch schakelen vindt de mechanische beweging niet plaats, de derailleurs zijn voorzien van een kleine accu waardoor ze elektrisch aangestuurd kunnen worden. 

  • Mechanisch
Gewicht
  • 8.96 kg

Frameset en vering

Afmontage

Onderdelen

Wielen

Productvragen

Nog geen vragen gesteld. Ben de eerste die de vraag stelt!

Vraag over dit product? Vul het onderstaande formulier in, neem contact op per mail/telefoon of kom langs in de winkel.

Stel je vraag!