Eddy Merckx Lavaredo 68 Ultegra 2020

Plus- en minpunten
  • Prettige endurance geometrie voor de lange ritten
  • Soepel en snel schakelende Ultegra groepset
  • Licht en stijf carbon frame
  • Iconische Eddy Merckx naam op je frame
  • Velgremmen bieden geen ruimte voor bredere banden

Beschrijving

1968 Was het jaar waarin Eddy Merckx als eerste Belg de Giro d'Italia won. De twaalfde rit stond gepland en de Tre Cime di Lavaredo was daarin opgenomen. In deze iconische rit heeft hij zijn concurrentie laten zien waar hij toe in staat was, door alleen weg te rijden, de wegrijder in te halen om daarna solo voor de winst te gaan. Dit was zijn opstapje om de Giro d'Italia voor de eerste keer te winnen, en nog vele prijzen daarna. De Eddy Merckx Lavaredo 68 is een racefiets ter ere van deze befaamde overwinning van Eddy Merckx, die liet zien waar hij voor gekomen was, om te winnen. 

Deze comfortabele racer is gemaakt van licht en stijf carbon, wat zorgt voor goede rijprestaties. De geometrie is gericht op de lange ritten, door een wat rechtere zithouding. Hierdoor is geen rit te ver of te gek, want op de Lavaredo 68 hou jij het met gemak vol! De interne kabelgeleiding zorgt voor een mooie uitstraling. Daarnaast blijven de kabels zo beter beschermd tegen regen en vuil, waardoor je langer plezier hebt van je fiets.

De Shimano Ultegra versnellingsgroep zorgt dat je altijd soepele en snelle schakelprestaties ervaart. De onderdelen zijn lekker slijtvast, hebben een groot bereik en zijn simpelweg van uitstekende kwaliteit! De fiets is verder voorzien van velgremmen. Dit houdt de fiets licht zonder dat je te veel inlevert op remvermogen. Verder is de Lavaredo uitgerust met Deda Zero2 onderdelen, Forza RC23 wielen en Vredestein Fortezza banden voor een lage rolweerstand en goede grip!

Bekijk de volgende categorieën: Racefietsen , Outlet , Black Friday | Fietsen , Black Friday | Racefietsen

12GO’s Keuzehulp: Racefietsen tussen de €1000 en €2000

Je hebt besloten een nieuwe racefiets te kopen, het budget is vastgesteld en je hebt wellicht al in je hoofd waar je nieuwe fiets minimaal aan moet voldoen. Vervolgens ga je kijken in de winkels en op internet en ziet dat er wel erg veel keuze is. Met dit blog willen we je helpen makkelijker een keuze te maken zodat jij straks lekker kan gaan fietsen op je nieuwe racefiets!

Specificaties

Algemeen

Framemateriaal

Aluminium: meest gebruikt. Er zijn verschillende soorten aluminium, het ene frame is daardoor lichter dan het ander.

 

Carbon: lichter en stijver dan aluminium. Verkrijgbaar in veel verschillende soorten die zorgen voor andere rijeigenschappen. Zo zijn er vrij harde carbon frames maar er zijn ook modellen die juiste gericht zijn op meer comfort. Carbon is (bijna) altijd stijver dan aluminium, de fiets ligt daardoor strakker op de weg. Wil je meer weten over Carbon frames? Zie onze blog over carbon frames. 

  • Carbon
Model
  • Herenfiets
Versnellingsgroep

Het verschil tussen de verschillende versnellingsgroepen zit in duurzaamheid, kwaliteit en gewicht. Het verschil wordt vooral gemaakt bij schakelen onder zware belasting, bijvoorbeeld tijdens een beklimming of aanzetten. Maakt u heel veel kilometers dan is het verstandig te kiezen voor een goed schakelsysteem.

 

  • Shimano Ultegra
Type rem

Velgremmen worden voornamelijk gebruikt op racefiets en goedkopere mountainbikes en hybride fietsen. Velgremmen hebben rubberen remblokken die remmen op de velg. Makkelijk in onderhoud maar het remt wel minder in slechte omstandigheden.

Mechanische schijfremmen hebben meer remvermogen in slechte omstandigheden dan velgremen. Ze zijn niet zo goed te doseren als hydraulische schijfremmen.

Hydraulische schijfremmen hebben de meeste remkracht en zijn het best te doseren. Binnen hydraulische schijfremmen zit veel kwaliteitsverschil, duurdere remmen zijn beter doseerbaar en bieden daardoor meer stopkracht.

Meer weten? Bekijk onze blog over de soorten remmen!

  • Mechanische Velgremmen
Versnellingen
  • 2 x 11
Schakeling

Mechanisch schakelen 

Bij mechanisch schakelen trekken de shifters aan het stuur aan een kabel die de voor- of achterderailleur in beweging zet. 

Elektrisch schakelen

Bij elektronisch schakelen vindt de mechanische beweging niet plaats, de derailleurs zijn voorzien van een kleine accu waardoor ze elektrisch aangestuurd kunnen worden. 

  • Mechanisch
As voorwiel
  • Quick Release
As achterwiel
  • Quick Release
Materiaal velg
  • Aluminium

Frame

Afmontage

Onderdelen

Wielen