Cannondale Caad13 Disc 105 2020

  • Hulp bij het kiezen van jouw racefietsl

    Hulp bij het kiezen van jouw racefiets

    Met de juiste fiets haal je maximaal plezier uit het fietsen. Met zoveel keuze kan het lastig zijn om de fiets te vinden die aansluit op al jouw wensen. Wij geven je graag wat handvatten voor het kiezen van jouw nieuwe fiets.&am

Plus- en minpunten
  • Volledig Shimano 105 afgemonteerd
  • Betere luchtweerstand dan de Caad12
  • Frame is geschikt voor Di2
  • Ruimte voor 30mm brede banden

Beschrijving

De Cannondale Caad13 Disc 105 is het vernieuwde model van de Cannondale Caad12 Disc 105. Cannondale heeft deze fiets uitgerust met de volledige Shimano 105 afmontage. Dit biedt betrouwbare schakelprestaties waardoor je zeker weet dat je goed zit. Verder is deze hoogwaardige aluminium fiets uitgerust met velgremmen, Fulcrum Racing 900 velgen, een carbon voorvork en een prologo zadel.

Het nieuwe frame van de Caad13 Disc 105 is gemaakt vanuit een van de meest hoogwaardige soorten aluminium die er is. Cannondale claimt dat dit aluminium het lichtste en meest geavanceerde aluminium op de markt is. Met het aluminium zijn ook verder mooie dingen gedaan. Zo heeft Cannondale de buizen aangepast, waardoor de luchtweerstand 30% lager is, terwijl dezelfde stijfheid wordt behouden. Ook is er op deze fiets ruimte voor banden tot wel 30mm breed, voor ieder die dat zou willen. 

De Caad13 Disc 105 is een fiets die aan al je wensen zal voldoen, vanwege de hoogwaardige onderdelen die op deze fiets gebruikt zijn. Wil je nog één stapje hoger? Kijk dan eens naar de Caad13 Disc Ultegra, met Shimano Ultegra afmontage.  

Lees hier alles over Cannondale

Bekijk de volgende categorieën: Racefietsen , Cannondale Caad

Specificaties

Algemeen

Model
  • Herenfiets
Framemateriaal

Aluminium: meest gebruikt. Er zijn verschillende soorten aluminium, het ene frame is daardoor lichter dan het ander.

 

Carbon: lichter en stijver dan aluminium. Verkrijgbaar in veel verschillende soorten die zorgen voor andere rijeigenschappen. Zo zijn er vrij harde carbon frames maar er zijn ook modellen die juiste gericht zijn op meer comfort. Carbon is (bijna) altijd stijver dan aluminium, de fiets ligt daardoor strakker op de weg. Wil je meer weten over Carbon frames? Zie onze blog over carbon frames. 

  • Aluminium
Versnellingsgroep

Het verschil tussen de verschillende versnellingsgroepen zit in duurzaamheid, kwaliteit en gewicht. Het verschil wordt vooral gemaakt bij schakelen onder zware belasting, bijvoorbeeld tijdens een beklimming of aanzetten. Maakt u heel veel kilometers dan is het verstandig te kiezen voor een goed schakelsysteem.

 

  • Shimano 105
Versnellingen
  • 22
Crankstel

Het crankstel is tandwielen (kettingbladen) plus crankarmen. Het crankstel is er in verschillende verzetten. 


Compact: 50/34 of 52/36. Wordt door 95% van de wielrenners gebruikt en is geschikt voor zeer allround gebruik. Of het nu gaat om polderwegen of hoge cols u kunt hiermee overal uit de voeten.



Dubbel: 52/39 of 53/39. Ook wel race genoemd wordt gebruikt door de profs of zeer fanatieke rijders. Het verzet is groter waardoor en meer vermogen nodig is.



Triple: 50/39/30 Wordt gebruikt op de instapmodellen. U kunt hiermee hetzelfde als met het compact crankstel maar de stapjes tussen de verschillende versnellingen zijn kleiner.

  • (Semi) Compact
Type rem

Velgremmen worden voornamelijk gebruikt op racefiets en goedkopere mountainbikes en hybride fietsen. Velgremmen hebben rubberen remblokken die remmen op de velg. Makkelijk in onderhoud maar het remt wel minder in slechte omstandigheden.

Mechanische schijfremmen hebben meer remvermogen in slechte omstandigheden dan velgremen. Ze zijn niet zo goed te doseren als hydraulische schijfremmen.

Hydraulische schijfremmen hebben de meeste remkracht en zijn het best te doseren. Binnen hydraulische schijfremmen zit veel kwaliteitsverschil, duurdere remmen zijn beter doseerbaar en bieden daardoor meer stopkracht.

Meer weten? Bekijk onze blog over de soorten remmen!

  • Hydraulische schijfremmen
Schakeling

Mechanisch schakelen 

Bij mechanisch schakelen trekken de shifters aan het stuur aan een kabel die de voor- of achterderailleur in beweging zet. 

Elektrisch schakelen

Bij elektronisch schakelen vindt de mechanische beweging niet plaats, de derailleurs zijn voorzien van een kleine accu waardoor ze elektrisch aangestuurd kunnen worden. 

  • Mechanisch

Frameset en vering

Afmontage

Onderdelen

Wielen

Productvragen

Nog geen vragen gesteld. Ben de eerste die de vraag stelt!

Vraag over dit product? Vul het onderstaande formulier in, neem contact op per mail/telefoon of kom langs in de winkel.

Stel je vraag!

Je vraag wordt getoond na goedkeuring.