Je graag fit en in stijl aankomt op je werk. Je houdt van fietsen en snelheid, maar hier wil je liever niet al te veel moeite voor doen. Met de Stromer ST1 Special Edition hoeft dat ook niet, want dankzij de comfortabele ondersteuning van de Stromer CYRO Drive II achtermotor ben jij binnen de kortste keren op je bestemming zonder enige moeite. Met de 1000 Wh accu en de 9 versnellingen laat deze Speed Pedelec niets te wensen over!
Met het ongeëvenaarde rijplezier wat Stromer biedt kom jij zonder problemen op je werk. De ST1 is het ''instapmodel'' van Stromer maar zit vol met de nieuwste technische hoogstandjes van dit merk. De ST1 van Stromer biedt een rijervaring waar je u tegen zegt. Met deze Speed Pedelec laat je voortaan de auto thuis staan en forens je iedere dag snel, comfortabel en in stijl. De ST1 heeft de vertrouwde Stromer look en is beschikbaar met een sportieve geometrie.
De ST1 is uitgerust met de Stromer CYRO Drive II achterwielmotor. De motor heeft 35 Nm (dit is een meeteenheid hoe krachtig de motor is) en biedt een betrouwbare ondersteuning tot 45 km/u. Met de 1000 Wh accu is geen rit meer te ver; deze accu heeft een maximaal bereik tot wel 180 km. De motor is te bedienen met de OMNI Interface B display die in het frame zit verwerkt. Door middel van Bluetooth kun je ook je telefoon met deze display verbinden en kun je de 3 verschillende motorstanden bedienen.
De achterwielmotor geeft jou betrouwbare ondersteuning op hoge snelheid. In tegenstelling tot de middenmotoren worden crank, kettingwiel en ketting door motorkrachtoverdracht niet belast en slijten niet. Stromer-motoren zijn ondanks hun kracht bijna geluidloos. Alles wat je hoort tijdens je rit zijn de geluiden in de omgeving en de rijwind dankzij de hoge snelheid.
De ST1 is afgemonteerd met het Stromer 9-speed versnellingssyteem. Hiermee beschik je over een ruim schakelbereik en prima schakelprestaties. Daarnaast is de fiets voorzien van hydraulische schijfremmen, want een krachtige fiets heeft krachtige remprestaties nodig. Met de schijfremmen sta je onder alle weersomstandigheden snel en veilig stil. De fiets is via Bluetooth op slot te zetten.
Om de fiets helemaal af te maken is deze voorzien van uitstekende verlichting, zodat je ook 's avonds op pad kunt, en een bagagerek. Het achterlicht is voorzien van een remlicht. De extra brede banden zorgen voor een stukje extra comfort en uitstekende grip op het wegdek. Met de ST1 fiets jij soepel, snel en in stijl.
Omdat dit een Speed Pedelec is gelden er bepaalde regels. Zo dien je in het bezit te zijn van een geldig (brommer)rijbewijs en altijd een speciale helm te dragen. De fiets moet daarnaast voorzien zijn van een kentekenplaat en dient WA verzekerd te zijn.
✓Meer dan 25 e-bike specialisten ✓Megastore met alles voor je fiets ✓Direct-mee-service ✓Bijna 20 jaar ervaring
In Moordrecht, vlakbij Gouda, vind je de grootste fietsenwinkel van Nederland en België en alles voor je fiets. In onze grote fietsenwinkel is alles aanwezig: Van mountainbikes tot racefietsen en van fietskleding tot fietsaccessoires. Daarnaast vind je een testbaan waar je de elektrische fiets kunt uitproberen
500.000+ tevreden klanten
Advies van fietsfanaten
Telefoon: 0182 - 621850 Mail: [email protected] Kom langs: Route in Maps ›
Het type elektrische fiets is bepalend voor wat voor gebruik je e-bike geschikt is.
Stadsfiets: Deze e-bikes zijn perfect voor gebruik in de stad. Ze zijn robuust, wendbaar en onderhoudsvriendelijk.
Hybride fiets: Dit zijn sportievere elektrische fietsen die daardoor geschikt is voor langere afstanden.
Speed Pedelec: De ideale vervanger van de auto. Met deze e-bikes kun je namelijk 45 km per uur!
Mountainbike: De e-bike voor de mountainbiker die af en toe een extra steuntje in de rug kan gebruiken.
Gravelbike: Wanneer je op de gravelstroken net dat beetje harder wilt gaan, of juist je gravelritten nog langer wilt maken!
Moederfiets: De ideale fiets voor alledaags gebruik met de kinderen. Geschikt voor kinderzitjes, voorzien van een stuurslot en twee-poot standaard.
De positie van de motor in de fiets bepaalt voor het grootste deel de rijeigenschappen van de fiets.
Voorwielmotor: Deze motor trekt je als het ware vooruit. De ondersteuning voelt hierdoor niet heel natuurlijk.
Middenmotor: De ondersteuning wordt geleverd in de trapas. Hierdoor voelt het natuurlijk aan en is de e-bike erg stabiel.
Achterwielmotor: Geeft je letterlijk een steuntje in de rug. Dit type motor wordt echter weinig meer gebruikt. Je vind het met name nog terug op enkele sportieve e-bikes.
Ieder motor merk heeft verschillende types in hun range. Afhankelijk van het type heb je meer of minder ondersteuning en een ander rijgevoel.
Belangrijkste merken uitgelicht:
Bosch motor types
Shimano motor types
Bafang motor types
De kracht van de motor wordt uitgedrukt in Newtonmeters (Nm). Dit geeft een indicatie van hoe snel je elektrische fiets optrekt. Een krachtigere e-bike trekt sneller op.
Normaal: Dit zijn de motoren die gewoon doen wat ze moeten doen. Onder normaal verstaan we motoren tot 45 Nm.
Krachtig: Deze motoren trekken al een stukje sneller op dan normale motoren en bieden wat meer power op hellingen. Krachtige motoren hebben tussen de 45 en 75 Nm koppel.
Zeer krachtig: De aller sterkste motoren. Deze zorgen dat je iedere helling op kunt en ook met gemak over onverharde wegen kunt rijden. Alle motoren met meer dan 75 Nm vallen onder "zeer krachtig"
Rotatiesensor: registreert de rotatie van de pedalen. Gaan de pedalen rond, dan biedt de fiets ondersteuning.
Trapkrachtsensor: meet de druk op de pedalen, hoe meer druk, hoe meer ondersteuning.
Fietsen met een trapkrachtsensor ondersteunen over het algemeen natuurlijker.
De accu kan op drie verschillende manieren gepositioneerd worden op de e-bike.
In de bagagedrager: De voordeligste en bekendste optie. De accu zit onder de bagagedrager. Het zwaartepunt ligt wel iets hoger, wat de e-bike iets minder stabiel maakt.
Aan het frame: De accu zit zichtbaar aan het frame bevestigd. Het zwaartepunt is hierdoor lager dan met een drageraccu.
Geïntegreerd in het frame: De accu zit vrijwel onzichtbaar in het frame weggewerkt. Hierdoor is je accu goed beschermd en ziet de fiets er fraai uit.
De stelregel hierbij is dat je per 100 wattuur gemiddeld zo'n 15-25 kilometer kan fietsen, afhankelijk van motorstand en andere externe factoren.
De vuistregel die je kunt aanhouden is:
300 Wh: 35 - 60 km
400 Wh: 45 - 75 km
500 Wh: 60 - 120 km
600+ Wh: 75 - 150 km.
Kijk voor een uitgebreide uitleg over de actieradius van e-bikes in dit blog.
Derailleurversnelling: geschikt voor een lichte fiets met veel versnellingen.
Naafversnelling: Minder onderhoud nodig en robuuster dan een derailleur.
Enviolo: Traploze versnellingsnaven waarmee je altijd de juiste weestand vindt om comfortabel te fietsen.
Aanduiding hoeveel versnellingen er op de fiets zitten.
Naafversnelling: De versnellingen zitten alleen in de achternaaf, er wordt één getal gebruikt om het aantal versnellingen aan te duiden.
Derailleurversnelling: Je schakelt over verschillende tandwielen. Er wordt gebruik gemaakt van een 'x' aanduiding. Het getal voor de x is het aantal tandwielen bij de crank, het getal achter de x het aantal versnellingen dat je op de cassette hebt.
Het verschil tussen de verschillende versnellingsgroepen zit in duurzaamheid, kwaliteit en gewicht. Duurdere versnellingsgroepen zijn lichter, duurzamer en schakelen beter onder belasting.
In onze blogs vind je alles over de verschillende merken en groepen.
Shimano racefietsgroepen
Shimano MTB groepen
Sram racefietsgroepen
Sram MTB groepen
Shimano naafversnellingen
Ketting: De klassieke aandrijving die we kennen op fietsen.
Riemaandrijving: Je fiets wordt aangedreven door middel van een riem. Een riem heeft als grootste voordeel dat je hem nauwelijks hoeft te onderhouden. In ons blog vind je alles over riemaandrijving.
Rechte zithouding: Perfect voor de alledaagse ritjes, waarbij je geen uren op de fiets zit.
Gebogen zithouding: Een goede zithouding voor de middellange ritten. Denk aan woon-werkverkeer of een recreatieve rit.
Sportieve Zithouding: De ideale zithouding op de lange afstanden. In deze houding houd je het makkelijk een paar uur uit op de fiets.
Een verende voorvork verhoogt het comfort voor je handen, armen en polsen.
Velgremmen worden voornamelijk gebruikt op racefietsen en op (elektrische) stads- en hybride fietsen.
Mechanische schijfremmen hebben meer remvermogen in slechte omstandigheden dan velgremmen. Ze zijn niet zo goed te doseren als hydraulische schijfremmen.
Hydraulische schijfremmen hebben de meeste remkracht en zijn het best te doseren. Deze remmen presteren goed onder alle omstandigheden.
Meer weten? Lees alles over de verschillende soorten remmen!