Feedback
Toggle Nav
Winkelwagen
Voorwielen

Voorwielen

Een nieuw voorwiel kan het stuurgevoel van jouw fiets enorm laten veranderen. Een wiel met ruimte voor een brede band geeft je meer grip, terwijl een wiel met een smalle band minder rolweerstand heeft. Let bij de aanschaf van je nieuwe voorwiel op de inbouwbreedte van je voorvork, de grootte van het wiel en of het werkt met een schijf- of velgrem.

Lees verder...
Filters Filters
Tonen als Foto-tabel Lijst

Producten 1-24 van 25

Adviesprijs 479,99
Waardering:
97%
Adviesprijs 99,99
Waardering:
100%
Adviesprijs 299,00
Waardering:
92%
Adviesprijs 449,99
Adviesprijs 499,99
Waardering:
100%
Adviesprijs 842,00
Waardering:
83%
Adviesprijs 649,00
Adviesprijs 249,99
Waardering:
100%
Adviesprijs 699,99
Waardering:
93%
Adviesprijs 649,00
Waardering:
100%
Adviesprijs 549,00
Waardering:
100%
Adviesprijs 181,00
Adviesprijs 449,99
Adviesprijs 699,99
Waardering:
98%
Adviesprijs 1.149,99
Adviesprijs 1.149,99
Adviesprijs 1.149,99
Adviesprijs 159,99
Adviesprijs 599,00
Adviesprijs 139,99
Adviesprijs 899,99
Vanaf
Adviesprijs 129,99
Vanaf
Pagina
per pagina
Lees verder...

Advies van een expert?

Bel 0182-621850, whatsapp of stel je vraag via e-mail


12GO Biking steunt Bikes4Africa

Bikes4Africa steunt fietsgerelateerde projecten in Afrika. Doneer je oude fiets en steun het goede doel.
Lees meer over Bikes4Africa.

loader

Ben je toe aan een compleet nieuwe wielset of een vervanging van een los wiel? Kies of je een set zoekt of een los wiel.

Selecteer over welk type remmen jouw fiets beschikt. Remschijven met een 6-gaats bevestiging zijn vast gezet met 6 boutjes. Centerlock schijven hebben een passing met een sluitring. Een wiel voor velgremmen herken je aan de remrand die op de velg zit.

Je as kan over verschillende maten beschikken. Vaak herken je jouw sluitsysteem al snel. Bij Quick release is de as een stuk smaller dan bij de steekassen. Wil je zeker weten dat je de goede sluiting/as kiest, dan kun je het beste even je as meten. Meet hierbij eerst de binnenmaat op van de voorvork. Meet vervolgens de dikte van de as. Voor voorwielen gelden de volgende regels: 100 x 5mm (QR), 100 x 15mm (steekas) of 110 x 15mm (Boost) is. En voor het achterwiel: 135 x 5mm (QR), 142 x 12mm (steekas), 148 x 12mm (Boost).

Clincher:

Bij Clincher wielen wordt gereden met binnenband. Voordeel is dat je altijd een bandje kan wisselen wanneer je lek rijdt.

Tubeless:

Tubeless (zonder binnenband) zorgt voor een lage rolweerstand en meer comfort door de mogelijkheid om met minder druk in de banden te rijden. Bij een tubeless band gebruik je tubeless ventielen, latex en soms tubeless velgtape om de band luchtdicht aan te sluiten op de velg.

Tube:

Bij tube wielen wordt de tube (band) op de velg gelijmd. Het gewicht van tube wielen is lager. Op het moment van lek rijden is dit niet tot zeer lastig te vervangen. Vandaar dat je Tubes eigenlijk alleen ziet tijdens wedstrijden.

Body's geschikt voor 11 speed race zijn ook geschikt voor de nieuwe Shimano Dura-Ace en Ultegra 12sp.

Hoge wielen bieden je de meeste stijfheid en het grootste aerodynamische voordeel, ideaal voor sprinters of echte laagvliegers. Lage wielen zijn lichter, beter geschikt voor in de bergen. Half hoge wielen bieden je de meest allround eigenschappen, en relatief licht en ook goede stijfheid, zodat je ze op ieder terrein in kan zetten.

 

Het velgmateriaal is uiterst belangrijk voor de rijeigenschappen van het wiel. Carbon is erg stijf door de verschillende lagen en de structuur, daarnaast zorgt dit ook nog eens voor een goede demping van de trillingen. Aluminium wielen zijn qua prijs een stuk goedkoper dan een carbon wiel, maar zijn vaak minder direct, vaak zijn ze ook wat zwaarder maar kunnen ze wel goed tegen een stootje.

Je as kan over verschillende maten beschikken. Vaak herken je jouw sluitsysteem al snel. Bij Quick release is de as een stuk smaller dan bij de steekassen. Wil je zeker weten dat je de goede sluiting/as kiest, dan kun je het beste even je as meten. Meet hierbij eerst de binnenmaat op van de voorvork. Meet vervolgens de dikte van de as. Voor voorwielen gelden de volgende regels: 100 x 5mm (QR), 100 x 15mm (steekas) of 110 x 15mm (Boost) is. En voor het achterwiel: 135 x 5mm (QR), 142 x 12mm (steekas), 148 x 12mm (Boost).

Er zijn twee verschillende bevestigingssystemen van remschijven op de wielen van je fiets. 6-gaats en Centerlock.
Een 6-gaats schijf wordt met zes boutjes aan het wiel bevestigd.
Een Centerlock remschijf wordt met een ring op de as geklemd.