Feedback
Toggle Nav
Winkelwagen
Mountainbikewielen met Microspline body

Mountainbikewielen met Microspline body

De Microspline body van Shimano is een lichtgewicht aluminium freehub-body. Deze body is ontwikkeld voor de 12-speed cassettes van Shimano met een hoogste versnelling met 10 tanden. Ben jij van plan om je fiets te upgraden naar een nieuwe 12-speed cassette van Shimano? Dan is een wiel met Microspline body misschien wel iets voor jou.

Lees verder...
Filters Filters
Tonen als Foto-tabel Lijst

7 producten

Vanaf
Waardering:
100%
Adviesprijs 819,99
Adviesprijs 299,99
Adviesprijs 189,00
Adviesprijs 199,00
per pagina
Lees verder...

Advies van een expert?

Bel 0182-621850, whatsapp of stel je vraag via e-mail


12GO Biking steunt Bikes4Africa

Bikes4Africa steunt fietsgerelateerde projecten in Afrika. Doneer je oude fiets en steun het goede doel.
Lees meer over Bikes4Africa.

loader

Body's geschikt voor 11 speed race zijn ook geschikt voor de nieuwe Shimano Dura-Ace en Ultegra 12sp.

Ben je toe aan een compleet nieuwe wielset of een vervanging van een los wiel? Kies of je een set zoekt of een los wiel.

Body race:

Body's geschikt voor 11 speed race zijn ook geschikt voor de nieuwe Shimano Dura-Ace en Ultegra 12sp. Kijk hoeveel versnellingen jouw fiets achter heeft en selecteer het juiste aantal speed, je ziet direct welke wielen daarbij passen. Op de Shimano 12 speed body past enkel, Shimano 12 speed. Voor de XD body van Sram is ook een XD cassette vereist.

 

Body MTB:

Een normale Shimano/Sram body is geschikt voor 9/10/11 speed MTB cassettes en Sram NX 11/12 speed cassettes. Een Sram XD body is geschikt voor Sram 11/12 speed cassettes met XD tandjes/sluiting. De Shimano Micro Spline body is enkel geschikt voor Shimano 12 speed cassettes.

Selecteer over welk type remmen jouw fiets beschikt. Remschijven met een 6-gaats bevestiging zijn vast gezet met 6 boutjes. Centerlock schijven hebben een passing met een sluitring. Een wiel voor velgremmen herken je aan de remrand die op de velg zit.

Je as kan over verschillende maten beschikken. Vaak herken je jouw sluitsysteem al snel. Bij Quick release is de as een stuk smaller dan bij de steekassen. Wil je zeker weten dat je de goede sluiting/as kiest, dan kun je het beste even je as meten. Meet hierbij eerst de binnenmaat op van de voorvork. Meet vervolgens de dikte van de as. Voor voorwielen gelden de volgende regels: 100 x 5mm (QR), 100 x 15mm (steekas) of 110 x 15mm (Boost) is. En voor het achterwiel: 135 x 5mm (QR), 142 x 12mm (steekas), 148 x 12mm (Boost).

Clincher:

Bij Clincher wielen wordt gereden met binnenband. Voordeel is dat je altijd een bandje kan wisselen wanneer je lek rijdt.

Tubeless:

Tubeless (zonder binnenband) zorgt voor een lage rolweerstand en meer comfort door de mogelijkheid om met minder druk in de banden te rijden. Bij een tubeless band gebruik je tubeless ventielen, latex en soms tubeless velgtape om de band luchtdicht aan te sluiten op de velg.

Tube:

Bij tube wielen wordt de tube (band) op de velg gelijmd. Het gewicht van tube wielen is lager. Op het moment van lek rijden is dit niet tot zeer lastig te vervangen. Vandaar dat je Tubes eigenlijk alleen ziet tijdens wedstrijden.

Je as kan over verschillende maten beschikken. Vaak herken je jouw sluitsysteem al snel. Bij Quick release is de as een stuk smaller dan bij de steekassen. Wil je zeker weten dat je de goede sluiting/as kiest, dan kun je het beste even je as meten. Meet hierbij eerst de binnenmaat op van de voorvork. Meet vervolgens de dikte van de as. Voor voorwielen gelden de volgende regels: 100 x 5mm (QR), 100 x 15mm (steekas) of 110 x 15mm (Boost) is. En voor het achterwiel: 135 x 5mm (QR), 142 x 12mm (steekas), 148 x 12mm (Boost).