Trek Slash 9.8 29 2019

  • Hulp bij het kiezen van jouw mountainbikel

    Hulp bij het kiezen van jouw mountainbike

    Met de juiste mountainbike haal je maximaal plezier uit het fietsen. Met zoveel keuze kan het lastig zijn om de fiets te vinden die aansluit op al jouw wensen. Wij geven je graag wat handvatten voor het kiezen van jouw nieuwe mountainbike.

Plus- en minpunten
  • Fox Performance 36 Float voorvork met 160 mm veerweg
  • RockShox Deluxe RT3 RE:aktiv achterdemper
  • SRAM GX Eagle 1x12 groepset
  • Sram Guide RS hydraulische schijfremmen
  • OCLV carbon frame en wielset

Beschrijving

De Trek Slash is een echte enduro wedstrijdfiets, waarmee je zelfs op de zwaarste afdalingen aankunt. De luxe uitgevoerde Slash 9.8 heeft een carbon frame en is uitgerust met een Fox Performance 36 Float voorvork met 160 mm veerweg en RockShox Deluxe RT3 RE:aktiv achterdemper, zodat je veel controle houdt over je fiets. Dankzij de Sram GX Eagle 1x12 groepset met Roller Bearing derailleur weet je bovendien dat je ketting ook nog blijft zitten.

Met het innovatieve Mino Link systeem van Trek kun je bovendien in letterlijk een handomdraai de geometrie van je Slash aanpassen van een meer enduro geometrie voor veel controle en stabiliteit naar een trailgeometrie voor meer snelheid. Zo tover je de Slash gemakkelijk om in een veelzijdige trailbike waarmee je vol gas over de single tracks en trails kunt knallen. 

De Slash 9.8 is afgemonteerd met een Fox voorvork en Rock Shox demper en een Sram GX Eagle groepset en Sram Guide RS hydraulische schijfremmen. De gebruikte onderdelen zijn van Bontrager en de lichte en superstijve Bontrager Line Carbon 30 wielen met Boost naven maken de fiets helemaal af.

Lees hier alles over Trek

Bekijk de volgende categorieën: Mountainbikes , Trek Slash

Specificaties

Algemeen

Maat wielen

<p>De wielmaat bepaalt de wendbaarheid en grip. Hoe hoger de wielmaat hoe meer grip. Hoe lager de wielmaat hoe meer wendbaarheid. Een 29'er neemt bijvoorbeeld makkelijker obstakels, waar een 26'er juist weer beter tot zijn recht komt op een parcour met allerlei obstakels. Een grotere maat heeft ook een hogere topsnelheid dan een kleinere. Wil je meer informatie? Klik <a href="https://www.12gobiking.nl/blog/welke-wielmaat-mountainbike-de-verschillen" target="_blank">hier!</a></p>

  • 29+
Model
  • Herenfiets
Type mountainbike

Hardtail: alleen vering in de voorvork. Meest verkocht in Nederland.

Full Suspension: naast geveerde voorvork ook een veringssysteem voor het achterwiel. Nodig bij extremer gebruik of bij behoefte aan meer grip en comfort.

Fat Bike: heel brede banden. Geschikt voor strand, mul zand en sneeuw. Niet snel, wel heel leuk.

Softtail: frame met dempende eigenschappen aan de achterkant van een fiets. Het gewicht van een hardtail met het comfort van een full suspension.

  • Full Suspension
Framemateriaal

Aluminium: meest gebruikt. Er zijn verschillende soorten aluminium, het ene frame is daardoor lichter dan het ander.

 

Carbon: lichter en stijver dan aluminium. Verkrijgbaar in veel verschillende soorten die zorgen voor andere rijeigenschappen. Zo zijn er vrij harde carbon frames maar er zijn ook modellen die juiste gericht zijn op meer comfort. Carbon is (bijna) altijd stijver dan aluminium, de fiets ligt daardoor strakker op de weg. Wil je meer weten over Carbon frames? Zie onze blog over carbon frames. 

  • Carbon
Gebruik mountainbike

Cross Country
Cross Country (XC) fietsen zijn gericht op pure snelheid en efficiëntie. XC-parcours bestaan uit singletracks van niet meer dan 60 cm breedte en hebben relatief weinig hoogteverschil.

Trail
Trail rijden is iets avontuurlijker dan Cross country. Je komt iets grotere obstakels tegen en je bent niet vies van een klimmetje, zolang de afdaling maar voldoende spanning met zich meebrengt.

Enduro
Enduro ritten gaan voornamelijk bergaf. De fietsen zijn een stuk minder gericht op trapefficiëntie door de lange veerweg, maar blinken uit in de technische en uitdagende afdalingen. Enduro rijden gebeurt veel in hiervoor ingerichte bikeparks met gave sprongen en enorm snelle bochten.

Downhill
De fiets is speciaal ontworpen voor de meest gevaarlijke en steile afdalingen.

  • Enduro
Versnellingen
  • 12
Versnellingsgroep

Het verschil tussen de verschillende versnellingsgroepen zit in duurzaamheid, kwaliteit en gewicht. Het verschil wordt vooral gemaakt bij schakelen onder zware belasting, bijvoorbeeld tijdens een beklimming of aanzetten. Maakt u heel veel kilometers dan is het verstandig te kiezen voor een goed schakelsysteem.

 

  • Sram GX Eagle
Type rem

Velgremmen worden voornamelijk gebruikt op racefiets en goedkopere mountainbikes en hybride fietsen. Velgremmen hebben rubberen remblokken die remmen op de velg. Makkelijk in onderhoud maar het remt wel minder in slechte omstandigheden.

Mechanische schijfremmen hebben meer remvermogen in slechte omstandigheden dan velgremen. Ze zijn niet zo goed te doseren als hydraulische schijfremmen.

Hydraulische schijfremmen hebben de meeste remkracht en zijn het best te doseren. Binnen hydraulische schijfremmen zit veel kwaliteitsverschil, duurdere remmen zijn beter doseerbaar en bieden daardoor meer stopkracht.

Meer weten? Bekijk onze blog over de soorten remmen!

  • Hydraulische schijfremmen
Type voorvork

Coilvering wordt gebruikt bij de instapfietsen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een springveer (net als in een balpen maar dan groter). 


Luchtvering werkt op lucht en is af te stellen op het gewicht of voorkeuren van de berijder.  Door het ontbreken van de springveer is de voorvork ook een stuk lichter. Daarnaast is de slijtage en het onderhoud minder van deze vorken (want lucht slijt niet).


Bij de vaste vork is er geen sprake van vering zoals de naam al doet vermoeden.

Lees onze blog voor meer informatie.

  • Luchtvering
Voorvork merk
  • Fox
Lock-out voorvork

Met een lock-out kan de voorvork worden vastgezet waardoor de vork niet of nauwelijks meer veert.

 

Dit is handig op verharde wegen of tijdens klimmen. Door gebruik van de lock-out gaat er minder kracht verloren in de vering.

 

De lock-out vanaf het stuur heeft als voordeel dat je je handen aan het stuur kunt houden.

  • Lock-out vanaf voorvork
Lock-out achterdemper

Met de lock-out kun je de achterdemper vastzetten waardoor deze niet of nauwelijks meer veert. Handig op wegen waar je geen vering nodig hebt. Bediening vanaf het stuur heeft als voordeel dat je je handen aan het stuur kunt houden tijdens het in- en uitschakelen van de lock-out.

  • Lock-out op demper
Gewicht
  • 14.06 kg

Frameset en vering

Afmontage

Onderdelen

Wielen

Gewicht

Productvragen

Nog geen vragen gesteld. Ben de eerste die de vraag stelt!

Vraag over dit product? Vul het onderstaande formulier in, neem contact op per mail/telefoon of kom langs in de winkel.

Stel je vraag!

Je vraag wordt getoond na goedkeuring.