Helaas, dit product is uit ons assortiment


- Lichtgewicht en stijf carbon frame
- RockShox luchtgeveerde voorvork met 150 mm veerweg
- Geruisloze TQ HPR50 elektrische ondersteuning
- Volledig geïntegreerde 360 Wh accu
- Betrouwbare Shimano Deore groepset
- Hydraulische schijfremmen
De Trek Fuel EXe 9.5 past bij jou als...
Je graag de trails opzoekt met je mountainbike, maar de klimmetjes eigenlijk net te zwaar vindt. Je wil vooral kunnen genieten van het mountainbiken zonder gefrustreerd te raken als je moet afstappen wanneer je een steile helling niet haalt. De ondersteuning van een elektrische mountainbike zou een uitkomst zijn, maar je wil absoluut niet inleveren op het gebied van wendbaarheid. Bij de Trek Fuel EXe 9.5 hoef je daar ook niet bang voor te zijn dankzij het verfijnde ondersteuningssysteem. Met de Shimano Deore groepset, luchtgeveerde RockShox vering en het lichtgewicht carbon frame is deze fiets een hoogwaardige mountainbike met net dat beetje extra: prettige ondersteuning van een middenmotor.
Wat maakt de Trek Fuel EXe 9.5 uniek?
De nieuwe Fuel EXe 9.5 is een veelzijdige trailbike die eigenlijk overal wel gebruikt kan worden dankzij de elektrische ondersteuning. Het frame is gemaakt van extreem lichtgewicht carbon dat veel stijfheid biedt tijdens het mountainbiken. Zowel de voorvork als de achterdemper zijn van het merk RockShox en bieden extra comfort tijdens het fietsen. De voorvork heeft een veerweg van 150 mm en vangt daarmee zo goed als alle schokken op, waardoor je je daar geen zorgen over hoeft te maken. De achterdemper heeft een veerweg van 140 mm: wortels en rotsen zijn geen enkel probleem meer.
Het gloednieuwe TQ HPR50 systeem is het eerste dat opvalt wanneer je naar de specificaties van de Trek Fuel EXe 9.5 kijkt. Dit motorsysteem is spiksplinternieuw en biedt alleen maar voordelen. De motor is licht van gewicht en heeft een maximaal koppel van 50 Nm. Met dit koppel heb je meer dan voldoende kracht om een helling op te komen zonder hijgen. De 360 Wh accu is volledig in het frame geïntegreerd, waardoor de fiets een strakke uitstraling heeft. Met deze accu heb je voor zo'n 5 uur fietsen voldoende ondersteuning. De elektrische onderdelen wegen samen nog geen 4 kg, waarmee dit systeem lekker licht is. Dankzij dit lage gewicht blijft de Fuel EXe 9.5 goed wendbaar. Toch is dat niet het grootste voordeel van het nieuwe TQ HPR50 systeem. Vooral het feit dat de motor zo goed als geen geluid maakt is mooi meegenomen: je kunt nu weer focussen op de rustgevende geluiden van je mountainbike zelf en die van je omgeving. Het systeem is gemakkelijk te bedienen met het heldere LED display op het stuur.
De e-MTB is uitgerust met een Shimano Deore groepset, waarmee je kunt vertrouwen op soepele en directe schakelprestaties. De groep staat bekend om de hoge duurzaamheid en de goede prijs-kwaliteitverhouding. Je hebt de beschikking over 12 versnellingen, waarmee je meer dan genoeg bereik hebt op de trails. Remmen is natuurlijk onwijs belangrijk, zeker in bij een elektrische fiets of tijdens een behoorlijke afdaling. De hydraulische schijfremmen van de Fuel EXe 9.5 zorgen ervoor dat je te allen tijde weer veilig tot stilstand kunt komen wanneer dat nodig is.
Voel jij wel wat voor een lichtgewicht elektrische mountainbike die hetzelfde rijgevoel geeft als een traditionele trailbike, maar dan zonder alle nadelen van een traditionele mountainbike? Dan is de Trek Fuel EXe jouw beste vriend.
Trek Carbon Care
Schade aan je carbon frame door een val, een botsing of tijdens vervoer? Ook als deze schade niet onder de levenslange Trek garantie valt, ben je met Trek Carbon Care gedekt. Dit programma biedt aanzienlijke kortingen op de vervanging van beschadigde carbon frames en onderdelen.
De TQ motor van deze fiets is bij de PinkBike Awards uitgeroepen tot Innovatie van het Jaar. Door de unieke technologie is de motor lichter, kleiner en stiller dan de meeste andere motoren voor e-MT'B's.
4.7/5
- Je komt fris boven
- Fiets weegt niet veel meer dan m'n huidige enduro fiets
- Erg stille motor (wandelaars denken dat je op een analoge fiets naar boven gaat:)
- Op asfalt fiets het bijna als een analoge fiets
- Op vlakke asfalt stukken zet ik zelfs de ondersteuning uit
- Ik heb gekozen voor de 9.5 om deze vervolgens naar mijn eigen wens te upgraden: Je hebt hetzelfde frame en dezelfde motor als bij de duurdere modellen
- Je kunt met de Trek app de motorinstellingen naar eigen behoefte instellen
- Ik vond de ondersteuning standaard te hoog en heb deze naar beneden bijgesteld, je ziet dan ook direct dat je bereik groter wordt
- Op snelle routes in Nederland - waar je op rechtere stukken sneller dan 25 km p/u gaat vind ik 'm minder geschikt. Je merkt het wel als de ondersteuning weg valt - al is het een stuk minder dan bij bij de Rail - en dan zijn de extra kilo's van de fiets direct merkbaar. Anderzijds koop je deze fiets niet om vol gas over enkel de Nederlandse routes te fietsen... Althans ik niet...
- Minpunt vind ik toch wel de forse prijs voor e-bikes in het algemeen, maar zeker ook voor deze Trek fietsen
Rotatiesensor
Trapkrachtsensor