- Laagste rolweerstand binnen de G-One serie
- Maximale efficiëntie op zowel verharde als onverharde wegen
- Soepel rijgevoel gecombineerd met veel grip
- Rijdt niet snel lek dankzij de anti-lek laag
- Combineert snelheid met scherpe bochten
- Minder goede grip op natte ondergrond
De G-One RS heeft de laagste rolweerstand in de G-One serie en is dus perfect is voor de gravelbike. Met zijn profiel wordt maximale efficiëntie behaald op elk licht terrein, harde ondergrond en asfalt. Hij biedt veel grip voor lossere ondergronden door de noppen aan de zijkanten, maar zorgt wel voor veel snelheid door de lage rolweerstand op de rest van het loopvlak
Type noppen & profiel
Dankzij het schubbenvormige profiel combineert de band rem- en tractie-eigenschappen waardoor je met veel controle bochten kan nemen. Daarbij is de band ideaal voor voor- en achterwiel waardoor je fiets bij beide wielen even betrouwbaar aanvoelt.
Karkas: Soupless Carcass
De constructie is zo gemaakt dat het rijden extreem soepel aanvoelt. Dit in combinatie met een hoge lekbescherming zorgt ervoor dat de band geschikt is voor zware gravelomstandigheden en lang mee zal gaan.
Rubbersamenstelling: Addix Race
Bij geen enkele andere serie ligt de focus zo op het minimaliseren van de rolweerstand en gewicht waardoor de band zeer geschikt is voor Cross Country en Marathonwedstrijden. De nieuwe constructie zorgt voor een verbeterde soepelheid terwijl hij daarbij zijn grip behoudt. Dit zorgt ervoor dat hoge snelheid gecombineerd kan worden met het nemen van scherpe bochten.
Tubeless ready
De G-one RS Pro is tubeless ready. Tubeless ready-banden zijn banden die eerst nog voorbehandeld moeten worden voordat je er tubeless mee kunt rijden. Dit betekent dat je een speciaal tubeless ventiel moet plaatsen en de velg moet voorzien van speciaal velglint. Daarmee maak je de velg luchtdicht. Daarna kun je de band monteren en de latex erin doen. Door tubeless te rijden heb je minder kans op een lekke band. Tubeless rijden zorgt ook dat je een lagere bandenspanning kunt aanhouden, waarmee je meer grip hebt. Het blijft nog steeds mogelijk om met een binnenband te rijden wanneer je dit wilt.
De TLR (Tubeless Ready) technologie biedt voordelen zoals verbeterde grip, verminderde rolweerstand en een verlaagd risico op lekke banden.
Montage
Voor het monteren van deze buitenband is het handig om gebruik te maken van een set bandenlichters en een goede vloerpomp. Wanneer je de band tubeless wilt maken heb je de tubeless sealant, een velglint en een tubeless ventiel nodig.
Asfalt
Gravel
Droge bosgrond
4.7/5
- Makkelijke montage
- Weinig weerstand
- Verliest weinig druk
- De standaardprijs is aan de hoge kant
Asfalt
Gravel
Droge bosgrond
 
             
            