Plus- en minpunten
  • Zeer sportieve e-bike
  • Krachtig Magura hydraulische schijfremmen
  • Bosch Performance CX Line middenmotor
  • 10 versnellingen voor alle omstandigheden
  • Vaste voorvork voor minder krachtverlies
  • Pomp en Bidonhouder op de fiets
  • Zowel achter als voor plek voor bagage

Beschrijving

De Koga E-worldtraveller werd in de AD-fietstest uitgeroepen tot 'beste koop' in de categorie elektrische toer/trekkingfietsen van 2000 tot 4000 euro met een score van 7.8/10!

Wil jij de wereld verkennen op de fiets, maar je wil daar toch een beetje hulp bij? Dan is de E-Worldtraveller van Koga de fiets die je moet hebben! Deze fiets ondersteund je onder alle omstandigheden, denk hierbij aan tegenwind of heuvels of als je er zelf even doorheen zit en dus wel een duwtje kan gebruiken. Dus ben je opzoek naar een fiets waarmee je de wereld kan verkennen? Dan is de sportieve elektrische E-worldtraveller van Koga iets voor jou!

De fiets maakt gebruik van een krachtige Bosch Performance CX Line motor. Voor de veiligheid is er gebruik gemaakt van krachtige Magura hydraulische schijfremmen. Met 10 versnellingen heb je genoeg keuze voor elke situatie. De E-Worldtraveller is een krachtige sportieve elektrische fiets met onder andere een bidonhouder en pomp op de fiets om je zo opweg te houden!

Lees hier alles over Koga

Bekijk de volgende categorieën: Elektrische hybride fietsen , Outletweken Elektrische fietsen

Specificaties

Algemeen

Type elektrische fiets
  • Hybride fiets
Plaats accu

De plaats van de accu is afhankelijk van de plaatsing van de motor en type frame ( dames of heren )

  • Aan frame
Plaats motor

De positie van de motor in de fiets bepaalt voor het grootste deel de rij-eigenschappen van de fiets.

Voorwielmotor: Met een voorwielmotor word je als het ware vooruit getrokken. Bij natte en/of gladde omstandigheden loop je hierdoor het risico dat je voorwiel in een scherpe bocht wegglijdt.

Middenmotor: De middenmotor heeft het meest stabiele rijgedrag. Omdat het zwaartepunt laag bij de grond en in de trapas zit voelt een middenmotor heel natuurlijk aan.

Achterwielmotor: Een achtwielmotor is bijna letterlijk een steuntje in de rug. Deze motor maakt het achterwiel wel een stukje zwaarder en heeft een minder efficiënte aandrijving.

  • Middenmotor
Motor type
  • Bosch Performance Line CX
Merk motor
  • Bosch
Kracht motor
  • Zeer krachtig
Aantal Wh accu

Het aantal Wh, ofwel Wattuur, geeft een indicatie van hoeveel inhoud de accu heeft. Met een groter aantal Watturen kun je langer doorfietsen. De grootte van de accu's verschilt per type motor en vaak heb je keuze uit verschillende accugroottes. 

Een grotere accu geeft, zoals genoemd, een grotere actieradius, waardoor je er verder mee kunt fietsen. Het is echter wel zo, dat een grotere accu iets zwaarder is dan een kleinere. 

  • 450 - 550 Wh
Type aandrijving

Een fiets met riemaandrijving is extreem onderhoudsvriendelijk. Een riem slijt namelijk een stuk minder hard dan een ketting en daarnaast zitten de versnellingen verwerkt in de naaf of in de trapas. Hierdoor zal bij het verwisselen van een versnelling de riem in dezelfde rechte lijn blijven liggen, wat ervoor zorgt dat deze minder weerstand geeft en stiller is dan een gewone ketting. Daarnaast blijft de riem een stuk schoner en kan deze niet gaan roesten in tegenstelling tot een gewone ketting. Dit komt omdat er geen olie nodig is om de riem te smeren. Dit is toch wel heel erg fijn als je met je nette kleding op de fiets stapt.

  • Ketting
Aantal Nm motor

De motorcapaciteit wordt bepaald door het aantal Newtonmeter, ofwel het aantal koppel. Als het aantal Nm hoger is, is de motor van de e-bike krachtiger. Op vlakke wegen en door de stad zal 25-50 Nm al voldoen, terwijl je voor heuvelachtig terrein meer Nm nodig hebt. In de praktijk betekent het dat je met een fiets met 80 Nm een stuk sneller en krachtiger optrekt dan met een fiets met 25 Nm.

  • 75
Type display

Zonder display kom je niet ver met de e-bike. De display zorgt namelijk voor de bediening van de elektrische systemen. Daarnaast kun je op de display ook informatie over je rit aflezen. Verder kun je ook zien hoeveel batterij je nog beschikbaar hebt.

Het verschil tussen de verschillende displays zit in het bedieningsgemak, de grootte van het scherm, wel of geen kleurenscherm en diefstalbescherming. 

  • Bosch Intuvia
Type sensor
  • Rotatiesensor
  • Trapkrachtsensor
Actieradius

Hoe ver kom ik eigenlijk met een volle accu? Het is een van de meest gestelde vragen bij de aanschaf van een e-bike. De stelregel hierbij is dat je afhankelijk van het type accu per 100 wattuur gemiddeld zo'n 15-25 kilometer kan fietsen. 

Onze testers hebben de actiradius van verschillende accu's getest en kwamen op het volgende: 250 Wh: 35 - 60 km, 300 Wh: 45 - 75 km, 400 Wh: 60 - 120 km, 500 Wh: 75 - 150 km.

Het is wel belangrijk om te bedenken dat er veel externe factoren zijn die een rol spelen. Denk hierbij aan het type motor, het gewicht van de fiets, het gewicht van de berijder, het gewicht van de bagage, versnellingen, temperatuur, bandenspanning, trapkracht, terrein, ondergrond en de leeftijd van de accu. Al deze factoren kunnen ervoor zorgen dat je buurman verder of juist minder ver fietst dan jij met dezelfde accu.

Kijk voor een uitgebreide uitleg over de actieradius van e-bikes in dit blog.

  • 60 - 120 km
  • 75 - 150+ km
Versnellingen
  • 10
Type versnelling
  • Derailleur
Voordrager
  • Ja
Geveerde voorvork

Een verende voorvork verhoogt het comfort voor je handen, armen en polsen.

  • Vaste voorvork
Type rem

Velgremmen worden voornamelijk gebruikt op racefiets en goedkopere mountainbikes en hybride fietsen. Velgremmen hebben rubberen remblokken die remmen op de velg. Makkelijk in onderhoud maar het remt wel minder in slechte omstandigheden.

Mechanische schijfremmen hebben meer remvermogen in slechte omstandigheden dan velgremen. Ze zijn niet zo goed te doseren als hydraulische schijfremmen.

Hydraulische schijfremmen hebben de meeste remkracht en zijn het best te doseren. Binnen hydraulische schijfremmen zit veel kwaliteitsverschil, duurdere remmen zijn beter doseerbaar en bieden daardoor meer stopkracht.

Meer weten? Bekijk onze blog over de soorten remmen!

  • Hydraulische schijfremmen
Type zithouding
  • 3 (sportief)
Gewicht
  • ca. 24,3 kg

Frameset en vering

Elektrische onderdelen

Stuur en zadel

Aandrijving en remmen

Wielen en banden

Verlichting

Overig

Reviews (7)

Gemiddelde :

Algemene beoordeling :
Prijs-kwaliteitverhouding :
Fietsplezier :
  • Top fiets

    door Dick

    Fijne fiets ben er heel content mee

  • Beste koop sinds jaren!

    door Gerwin

    Ik ben hier echt ontzettend blij mee. Heb er al zeker 1500 km met plezier op gereden. De fiets is enorm stabiel ook als je met bepakking rijdt. Voor deze prijs zoveel kwaliteit, daar ben ik zeer tevreden over. Bedankt 12GO!

    • Zeer stabiele fiets
    • Hij vliegt vooruit
    • Beste koop sinds jaren
    • Accu kan mooier weggewerkt worden
  • Top E-bike van Koga

    door Koos

    Vorige week heb ik mijn Koga Roadrunner na jaren van trouwe dienst verruild voor de Koga E-Worldtraveller 2020. Daar heb ik geen moment spijt van. Wat een geweldige fiets. Zoals altijd met fietsen van Koga, ze sporen als de beste. De fiets is gericht op fietsvakanties. Maar mijn ervaring is dat de fiets ook heel geschikt is voor recreatief fietsen en toeren. De voordrager heb ik er om die reden van afgehaald maar is ook zo weer terug te plaatsen. De Bosch Performance Line CX motor doet z'n werk uitstekend in combinatie met deze fiets. Zelfs in de ECO-stand is de ondersteuning al heel merkbaar aanwezig. Toch een paar puntjes van kritiek. Liever had ik gezien dat het pompje aan de achterdrager was bevestigd. Het spatbord aan de voorzijde zit aan de bovenkant te dicht op de band waardoor deze kan gaan aanlopen. Maar de hoofdzaak blijft het enorme fietsplezier met deze E-bike van Koga. Top.

    • uitvoering en opbouw
    • Bosch Performance Line CX
    • prijs-/kwaliteitsverhouding
    • bevestiging pompje
  • Mooie stoere fiets met heerlijke soepele en sportieve fietservaring

    door Norbert

    Ik heb deze fiets voor de fietsvakantie in Duitsland gekocht, en nu, een maand later, weet ik wat voor vlees ik in de kuip heb. Mijn twee volwassen zonen hebben hybride sportfietsen waar ik met deze fiets niet bij uit de toon val. Meestal zit ik in 5 seconden op de maximale ondersteuning (27 km/u). Kom ik er boven, dan moet ik zelf aan de bak, maar de fiets is lekker sportief en rijdt heel soepel. Vaak heb ik dat dus niet in de gaten en heb ik het gevoel dat ik op een gewone hybride fiets zit. Word ik moe, dan laat ik me even terugzakken en neemt de motor het over. Dat hoor je aan de motor, maar bij de hogere versnellingen zakt het motorgeluid onder het omgevingsgeluid en merk je er niets meer van. Heerlijk dat spel zo rond de 27 km/u. Al met al rijd ik mijn dagelijkse rondjes van 15 km nu 5 minuten sneller, maar het mooiste is dat ik van wind geen enkele last meer heb. Weer of geen weer, met deze fiets heb ik weer altijd zin om te fietsen. In de vakantie was de grootste uitdaging het bospad omhoog naar kasteel Neuschwanstein, bij de Oostenrijkse grens, een loeistijle helling van 2 km lang. hij pakte de 15% met groot gemak. Kortom, het klinkt raar maar als begin zestiger voel ik me met deze fiets weer twintig jaar jonger. En door regelmatig boven de maximum ondersteuning te fietsen krijg ik écht nog wel mijn conditietraining. En hij is gewoon mooi om te zien. Ook niet onbelangrijk

    • Mooi
    • degelijk
    • mooie sportieve fietshouding
    • geluid bij lage versnellingen hoorbaar
  • Top!

    door Stefan

    Stabiele, goed afgewerkte fiets. Sterkste Bosch motor

    • Topfiets, super stabiel
    • Hoge kwaliteit afmontage
    • Ik heb er na 500km andere banden op laten zetten, bij snelheden > 25 km/h. Sindsdien topfiets!
  • Route bedenken en vooral gaan op deze fiets!

    door Henk van Varick

    Rijdt prima. Inmiddels wat langere afstanden gefietst. De elektrische ondersteuning tegen het einde van de rit is een fijne thuisbrenger. Jammer dat de zadelpen niet zo diep kan zakken, ca. 2 van het cilindrische gedeelte blijft boven de strop.

    • Prima trekking fiets
    • Kan goed overweg met wat slechter wegdek
    • Stuuruitslag begrenzer
    • Pompje is wel erg mini voor de gemonteerde banden
  • Super, met deze e-bike kan ik de lage landen verlaten en hogere oorden opzoeken.

    door Sonja

    Een dag na aankoop de fiets meegenomen naar Bretagne. Daar de Velodyssee gereden en zuidkant vd Bretonse kust. Fantastisch. Af en toe ging ik fluitend vrienden en partner voorbij om bovenop de heuvel foto's te maken

    • Goede accu met grote actieradius
    • Stevige bagagedrager, een echte vakantiefiets ontworpen voor lange afstanden over soms slechte wegen.
    • Fiets ziet er niet alleen sportief uit, maar kan ook tegen een stootje.
    • Plaatsing van bidonhouder op damesfiets is onhandig.
  • Lees meer
    Lees minder