Met de Koga E-Nova Evo PT heb je een fiets die in alle luxe voorziet, zo heeft de fiets een verende voorvork, een onderhoudsarme naafversnelling en tandriem, daarnaast is de fiets compleet uitgerust met spatborden, verlichting, veilige schijfremmen en een standaard. De onderhoudsarme Nexus 8 versnellingsnaaf voor voldoende keuze voor zowel in de stad als voor een ritje in het weekend.
Dit luxe model van Koga is door de Fietsersbond beoordeeld met een 8,4. De fiets wordt omschreven als een "Goede allround toerfiets met fraaie afwerking, goede rijeigenschappen, onderhoudsvrije riem en goede, stille ondersteuning." Eindcijfer testers 8,4. Daarnaast scoorde deze fiets in de AD-fietstest een 8,1 in de categorie elektrische fietsen boven de €2500.
Deze fiets is door de Fietsersbond aangestipt als één van de beste elektrische fietsen van 2020. Met een 8,4 kwam deze fiets als derde uit de tests rollen. De Fietsersbond zegt over de fiets dat het een "goede allround toerfiets met fraaie afwerking, goede rijeigenschappen, onderhoudsvrije riem en goede, stille ondersteuning" is.
Met de Koga E-Nova Evo PT heb je een fiets die in alle luxe voorziet, zo heeft de fiets een verende voorvork, een onderhoudsarme naafversnelling en tandriem, daarnaast is de fiets compleet uitgerust met spatborden, verlichting, veilige schijfremmen en een standaard. De fiets is voorzien van een onderhoudsarme Nexus 8 versnellingsnaaf, waar je een groot bereik mee hebt. Op deze manier heb je meer dan voldoende keuze voor zowel in de stad als voor een ritje in het weekend.
Met de Krachige Bosch Active Line Plus motor staat een heuvel, brug of tegenwind je niet meer in de weg! Doordat de motor en accu in het midden van de fiets zijn geplaatst heeft de fiets een betere gewichtsverdeling. De Koga E-Nova Evo PT heeft een Super smooth-welded aluminium frame zonder zichtbare naden, dit geeft in combinatie met de geïntegreerde kabels een geweldig mooie uitstraling. Doordat de kabels geïntegreerd zijn slijten ze een stuk minder snel. De E-Nova Evo PT heeft een extra lage instap, zodat opstappen een stuk makkelijker gaat.
Fietsers beoordelen ons met een 9,6 |
Koga is een oer-Hollands fietsmerk dat bekend staat om de kwalitatief uitstekende frames. Het merk begon in 1974 met de product van sportfietsen, maar niet veel later werden daar ook toerfietsen aan toegevoegd.
Tegenwoordig heeft Koga die kennis ook ingezet om een uitstekende collectie elektrische fietsen te maken. De Koga Pace serie bestaat uit sportieve e-bikes voor forenzen en recreatief gebruik. Voor alledaags gebruik heeft Koga de luxe Koga E-Nova serie.
Meer van Koga? Bekijk alle Koga fietsen of alle Koga e-bikes.
✓Meer dan 25 e-bike specialisten ✓Megastore met alles voor je fiets ✓Direct-mee-service ✓Bijna 20 jaar ervaring
In Moordrecht, vlakbij Gouda, vind je de grootste fietsenwinkel van Nederland en België en alles voor je fiets. In onze grote fietsenwinkel is alles aanwezig: Van mountainbikes tot racefietsen en van fietskleding tot fietsaccessoires. Daarnaast vind je een testbaan waar je de elektrische fiets kunt uitproberen
500.000+ tevreden klanten
Advies van fietsfanaten
Telefoon: 0182 - 621850 Mail: [email protected] Kom langs: Route in Maps ›
Het type elektrische fiets is bepalend voor wat voor gebruik je e-bike geschikt is.
Stadsfiets: Deze e-bikes zijn perfect voor gebruik in de stad. Ze zijn robuust, wendbaar en onderhoudsvriendelijk.
Hybride fiets: Dit zijn sportievere elektrische fietsen die daardoor geschikt is voor langere afstanden.
Speed Pedelec: De ideale vervanger van de auto. Met deze e-bikes kun je namelijk 45 km per uur!
Mountainbike: De e-bike voor de mountainbiker die af en toe een extra steuntje in de rug kan gebruiken.
Gravelbike: Wanneer je op de gravelstroken net dat beetje harder wilt gaan, of juist je gravelritten nog langer wilt maken!
Moederfiets: De ideale fiets voor alledaags gebruik met de kinderen. Geschikt voor kinderzitjes, voorzien van een stuurslot en twee-poot standaard.
De positie van de motor in de fiets bepaalt voor het grootste deel de rijeigenschappen van de fiets.
Voorwielmotor: Deze motor trekt je als het ware vooruit. De ondersteuning voelt hierdoor niet heel natuurlijk.
Middenmotor: De ondersteuning wordt geleverd in de trapas. Hierdoor voelt het natuurlijk aan en is de e-bike erg stabiel.
Achterwielmotor: Geeft je letterlijk een steuntje in de rug. Dit type motor wordt echter weinig meer gebruikt. Je vind het met name nog terug op enkele sportieve e-bikes.
Ieder motor merk heeft verschillende types in hun range. Afhankelijk van het type heb je meer of minder ondersteuning en een ander rijgevoel.
Belangrijkste merken uitgelicht:
Bosch motor types
Shimano motor types
Bafang motor types
De kracht van de motor wordt uitgedrukt in Newtonmeters (Nm). Dit geeft een indicatie van hoe snel je elektrische fiets optrekt. Een krachtigere e-bike trekt sneller op.
Normaal: Dit zijn de motoren die gewoon doen wat ze moeten doen. Onder normaal verstaan we motoren tot 45 Nm.
Krachtig: Deze motoren trekken al een stukje sneller op dan normale motoren en bieden wat meer power op hellingen. Krachtige motoren hebben tussen de 45 en 75 Nm koppel.
Zeer krachtig: De aller sterkste motoren. Deze zorgen dat je iedere helling op kunt en ook met gemak over onverharde wegen kunt rijden. Alle motoren met meer dan 75 Nm vallen onder "zeer krachtig"
Rotatiesensor: registreert de rotatie van de pedalen. Gaan de pedalen rond, dan biedt de fiets ondersteuning.
Trapkrachtsensor: meet de druk op de pedalen, hoe meer druk, hoe meer ondersteuning.
Fietsen met een trapkrachtsensor ondersteunen over het algemeen natuurlijker.
De accu kan op drie verschillende manieren gepositioneerd worden op de e-bike.
In de bagagedrager: De voordeligste en bekendste optie. De accu zit onder de bagagedrager. Het zwaartepunt ligt wel iets hoger, wat de e-bike iets minder stabiel maakt.
Aan het frame: De accu zit zichtbaar aan het frame bevestigd. Het zwaartepunt is hierdoor lager dan met een drageraccu.
Geïntegreerd in het frame: De accu zit vrijwel onzichtbaar in het frame weggewerkt. Hierdoor is je accu goed beschermd en ziet de fiets er fraai uit.
De stelregel hierbij is dat je per 100 wattuur gemiddeld zo'n 15-25 kilometer kan fietsen, afhankelijk van motorstand en andere externe factoren.
De vuistregel die je kunt aanhouden is:
300 Wh: 35 - 60 km
400 Wh: 45 - 75 km
500 Wh: 60 - 120 km
600+ Wh: 75 - 150 km.
Kijk voor een uitgebreide uitleg over de actieradius van e-bikes in dit blog.
Derailleurversnelling: geschikt voor een lichte fiets met veel versnellingen.
Naafversnelling: Minder onderhoud nodig en robuuster dan een derailleur.
Enviolo: Traploze versnellingsnaven waarmee je altijd de juiste weestand vindt om comfortabel te fietsen.
Aanduiding hoeveel versnellingen er op de fiets zitten.
Naafversnelling: De versnellingen zitten alleen in de achternaaf, er wordt één getal gebruikt om het aantal versnellingen aan te duiden.
Derailleurversnelling: Je schakelt over verschillende tandwielen. Er wordt gebruik gemaakt van een 'x' aanduiding. Het getal voor de x is het aantal tandwielen bij de crank, het getal achter de x het aantal versnellingen dat je op de cassette hebt.
Het verschil tussen de verschillende versnellingsgroepen zit in duurzaamheid, kwaliteit en gewicht. Duurdere versnellingsgroepen zijn lichter, duurzamer en schakelen beter onder belasting.
In onze blogs vind je alles over de verschillende merken en groepen.
Shimano racefietsgroepen
Shimano MTB groepen
Sram racefietsgroepen
Sram MTB groepen
Shimano naafversnellingen
Ketting: De klassieke aandrijving die we kennen op fietsen.
Riemaandrijving: Je fiets wordt aangedreven door middel van een riem. Een riem heeft als grootste voordeel dat je hem nauwelijks hoeft te onderhouden. In ons blog vind je alles over riemaandrijving.
Gates CDN: CDN is een instapniveau riemaandrijving. Deze riemaandrijving wordt voornamelijk gebruikt op stadsfietsen.
Gates CDX: CDX is een zeer duurzame en efficiënte aandrijving. Deze riem kan meer druk aan dan de CDN riem. Daarom is dit de standaard riem op e-bikes.
Mocht je in één oogopslag het verschil willen zien, hoef je alleen naar de bovenkant van de riem te kijken. De CDN riem heeft namelijk een gladde bovenkant, terwijl de CDX geribbeld is.
Lees hier alles over riemaandrijving
Rechte zithouding: Perfect voor de alledaagse ritjes, waarbij je geen uren op de fiets zit.
Gebogen zithouding: Een goede zithouding voor de middellange ritten. Denk aan woon-werkverkeer of een recreatieve rit.
Sportieve Zithouding: De ideale zithouding op de lange afstanden. In deze houding houd je het makkelijk een paar uur uit op de fiets.
Een verende voorvork verhoogt het comfort voor je handen, armen en polsen.
Velgremmen worden voornamelijk gebruikt op racefietsen en op (elektrische) stads- en hybride fietsen.
Mechanische schijfremmen hebben meer remvermogen in slechte omstandigheden dan velgremmen. Ze zijn niet zo goed te doseren als hydraulische schijfremmen.
Hydraulische schijfremmen hebben de meeste remkracht en zijn het best te doseren. Deze remmen presteren goed onder alle omstandigheden.
Meer weten? Lees alles over de verschillende soorten remmen!
Aluminium: Het meest gebruikte materiaal. Er zijn verschillende soorten aluminium, het ene frame is daardoor lichter dan het ander.
Carbon: Lichter en stijver dan aluminium. Verkrijgbaar in veel verschillende soorten die zorgen voor andere rijeigenschappen. Zo zijn er vrij harde carbon frames maar er zijn ook modellen die juiste gericht zijn op meer comfort. Wil je meer weten over Carbon frames? Zie onze blog over carbon frames.