De Trek District+ 7 is comfortabele en onderhoudsarme e-bike die perfect is voor alle dagelijkse ritten.De fiets heeft een verende voorvork en zadelpen, waardoor trillingen van het wegdek worden geabsorbeerd. Met de verstelbare stuurpen kun je de zithouding naar eigen wens aanpassen, wat voor maximaal comfort zorgt. De comfortabele geometrie maakt de fiets perfect voor al je dagelijkse ritten naar werk of de stad.
Door de testers van de Fietsersbond omschreven als: Goede allround toerfiets met goed rijgedrag, goede, stille ondersteuning, goede koplamp en onderhoudsvrije riem. Wel wat eenvoudig afgemonteerd met Nexus 7-naaf en Purion-display. Eindcijfer testers: 7,9. Tevens scoorde deze fiets een 7,5 in de AD-fietstest.
De Trek District+ 7 is comfortabele en onderhoudsarme e-bike die perfect is voor alle dagelijkse ritten.De fiets heeft een verende voorvork en zadelpen, waardoor trillingen van het wegdek worden geabsorbeerd. Met de verstelbare stuurpen kun je de zithouding naar eigen wens aanpassen, wat voor maximaal comfort zorgt. De comfortabele geometrie maakt de fiets perfect voor al je dagelijkse ritten naar werk of de stad.
De Bosch Active Line Plus middenmotor past dan ook perfect bij deze fiets. De motor heeft net wat extra vermogen (50 Nm) waardoor je snel optrekt bij stoplichten of na een korte stop. De ondersteuningsstanden zijn eenvoudig te bedienen met de Bosch Purion display. De District+ 7 heeft een 400 Wh Bosch PowerTube accu die zeer fraai in het frame verwerkt zit. Hierdoor heeft de fiets een strakke uitstraling. De accu is daarnaast eenvoudig zonder gereedschap te verwijderen.
De District+ 7 is afgemonteerd met de onderhoudsarme Shimano Nexus 7-speed versnellingsnaaf. Hiermee heb je een prettig schakelbereik. Wat de fiets nog onderhoudsvriendelijker maakt is de riemaandrijving. Een riem gaat namelijk tot wel 4 keer langer mee dan een ketting, waardoor je heel lang en veel plezier hebt van deze fiets! De hydraulische schijfremmen zorgen voor krachtige remprestaties onder alle omstandigheden.
De District+ 7 is geschikt voor Range Boost. Dit houdt in dat je een extra accu aan het frame kunt bevestigen, wat voor nog eens 500 Wh extra geeft. Heen en terug uit werk in de turbo stand is dus geen enkel probleem, want in combinatie met Range Boost heb je een totale accucapaciteit van 900 Wh!
Fietsers beoordelen ons met een 9,6 |
✓Meer dan 25 e-bike specialisten ✓Megastore met alles voor je fiets ✓Direct-mee-service ✓Bijna 20 jaar ervaring
In Moordrecht, vlakbij Gouda, vind je de grootste fietsenwinkel van Nederland en België en alles voor je fiets. In onze grote fietsenwinkel is alles aanwezig: Van mountainbikes tot racefietsen en van fietskleding tot fietsaccessoires. Daarnaast vind je een testbaan waar je de elektrische fiets kunt uitproberen
500.000+ tevreden klanten
Advies van fietsfanaten
Telefoon: 0182 - 621850 Mail: [email protected] Kom langs: Route in Maps ›
Het type elektrische fiets is bepalend voor wat voor gebruik je e-bike geschikt is.
Stadsfiets: Deze e-bikes zijn perfect voor gebruik in de stad. Ze zijn robuust, wendbaar en onderhoudsvriendelijk.
Hybride fiets: Dit zijn sportievere elektrische fietsen die daardoor geschikt is voor langere afstanden.
Speed Pedelec: De ideale vervanger van de auto. Met deze e-bikes kun je namelijk 45 km per uur!
Mountainbike: De e-bike voor de mountainbiker die af en toe een extra steuntje in de rug kan gebruiken.
Gravelbike: Wanneer je op de gravelstroken net dat beetje harder wilt gaan, of juist je gravelritten nog langer wilt maken!
Moederfiets: De ideale fiets voor alledaags gebruik met de kinderen. Geschikt voor kinderzitjes, voorzien van een stuurslot en twee-poot standaard.
De positie van de motor in de fiets bepaalt voor het grootste deel de rijeigenschappen van de fiets.
Voorwielmotor: Deze motor trekt je als het ware vooruit. De ondersteuning voelt hierdoor niet heel natuurlijk.
Middenmotor: De ondersteuning wordt geleverd in de trapas. Hierdoor voelt het natuurlijk aan en is de e-bike erg stabiel.
Achterwielmotor: Geeft je letterlijk een steuntje in de rug. Dit type motor wordt echter weinig meer gebruikt. Je vind het met name nog terug op enkele sportieve e-bikes.
Ieder motor merk heeft verschillende types in hun range. Afhankelijk van het type heb je meer of minder ondersteuning en een ander rijgevoel.
Belangrijkste merken uitgelicht:
Bosch motor types
Shimano motor types
Bafang motor types
De kracht van de motor wordt uitgedrukt in Newtonmeters (Nm). Dit geeft een indicatie van hoe snel je elektrische fiets optrekt. Een krachtigere e-bike trekt sneller op.
Normaal: Dit zijn de motoren die gewoon doen wat ze moeten doen. Onder normaal verstaan we motoren tot 45 Nm.
Krachtig: Deze motoren trekken al een stukje sneller op dan normale motoren en bieden wat meer power op hellingen. Krachtige motoren hebben tussen de 45 en 75 Nm koppel.
Zeer krachtig: De aller sterkste motoren. Deze zorgen dat je iedere helling op kunt en ook met gemak over onverharde wegen kunt rijden. Alle motoren met meer dan 75 Nm vallen onder "zeer krachtig"
Rotatiesensor: registreert de rotatie van de pedalen. Gaan de pedalen rond, dan biedt de fiets ondersteuning.
Trapkrachtsensor: meet de druk op de pedalen, hoe meer druk, hoe meer ondersteuning.
Fietsen met een trapkrachtsensor ondersteunen over het algemeen natuurlijker.
De accu kan op drie verschillende manieren gepositioneerd worden op de e-bike.
In de bagagedrager: De voordeligste en bekendste optie. De accu zit onder de bagagedrager. Het zwaartepunt ligt wel iets hoger, wat de e-bike iets minder stabiel maakt.
Aan het frame: De accu zit zichtbaar aan het frame bevestigd. Het zwaartepunt is hierdoor lager dan met een drageraccu.
Geïntegreerd in het frame: De accu zit vrijwel onzichtbaar in het frame weggewerkt. Hierdoor is je accu goed beschermd en ziet de fiets er fraai uit.
De stelregel hierbij is dat je per 100 wattuur gemiddeld zo'n 15-25 kilometer kan fietsen, afhankelijk van motorstand en andere externe factoren.
De vuistregel die je kunt aanhouden is:
300 Wh: 35 - 60 km
400 Wh: 45 - 75 km
500 Wh: 60 - 120 km
600+ Wh: 75 - 150 km.
Kijk voor een uitgebreide uitleg over de actieradius van e-bikes in dit blog.
Derailleurversnelling: geschikt voor een lichte fiets met veel versnellingen.
Naafversnelling: Minder onderhoud nodig en robuuster dan een derailleur.
Enviolo: Traploze versnellingsnaven waarmee je altijd de juiste weestand vindt om comfortabel te fietsen.
Aanduiding hoeveel versnellingen er op de fiets zitten.
Naafversnelling: De versnellingen zitten alleen in de achternaaf, er wordt één getal gebruikt om het aantal versnellingen aan te duiden.
Derailleurversnelling: Je schakelt over verschillende tandwielen. Er wordt gebruik gemaakt van een 'x' aanduiding. Het getal voor de x is het aantal tandwielen bij de crank, het getal achter de x het aantal versnellingen dat je op de cassette hebt.
Ketting: De klassieke aandrijving die we kennen op fietsen.
Riemaandrijving: Je fiets wordt aangedreven door middel van een riem. Een riem heeft als grootste voordeel dat je hem nauwelijks hoeft te onderhouden. In ons blog vind je alles over riemaandrijving.
Gates CDN: CDN is een instapniveau riemaandrijving. Deze riemaandrijving wordt voornamelijk gebruikt op stadsfietsen.
Gates CDX: CDX is een zeer duurzame en efficiënte aandrijving. Deze riem kan meer druk aan dan de CDN riem. Daarom is dit de standaard riem op e-bikes.
Mocht je in één oogopslag het verschil willen zien, hoef je alleen naar de bovenkant van de riem te kijken. De CDN riem heeft namelijk een gladde bovenkant, terwijl de CDX geribbeld is.
Lees hier alles over riemaandrijving
Rechte zithouding: Perfect voor de alledaagse ritjes, waarbij je geen uren op de fiets zit.
Gebogen zithouding: Een goede zithouding voor de middellange ritten. Denk aan woon-werkverkeer of een recreatieve rit.
Sportieve Zithouding: De ideale zithouding op de lange afstanden. In deze houding houd je het makkelijk een paar uur uit op de fiets.
Een verende voorvork verhoogt het comfort voor je handen, armen en polsen.
Velgremmen worden voornamelijk gebruikt op racefietsen en op (elektrische) stads- en hybride fietsen.
Mechanische schijfremmen hebben meer remvermogen in slechte omstandigheden dan velgremmen. Ze zijn niet zo goed te doseren als hydraulische schijfremmen.
Hydraulische schijfremmen hebben de meeste remkracht en zijn het best te doseren. Deze remmen presteren goed onder alle omstandigheden.
Meer weten? Lees alles over de verschillende soorten remmen!