a >Meer informatie< a
a >Meer informatie< a
Datum:
2 september 2019
Door:
Tim
Delen

Het EzyRider Garantieplan: zorgeloos genieten van je e-bike

Iedereen geniet het liefst zo lang mogelijk van zijn nieuwe e-bike en maakt zich niet graag druk om eventuele onvoorziene kosten. Het EzyRider Garantieplan biedt hiervoor een geweldige uitkomst. Met dit Garantieplan is het namelijk mogelijk om de standaard fabrieksgarantie van je nieuwe Batavus, Sparta of KOGA e-bike met 3 jaar te verlengen voor een bedrag van slechts €159,-. Dit betekent dus dat je in totaal voor 5 jaar lang gedekt bent tegen onvoorziene kosten! Ben je benieuwd naar de voorwaarden en exacte dekking van dit unieke Garantieplan? Lees dan snel verder.

De voorwaarden

Het EzyRider Garantieplan is in essentie een verlenging van de standaard fabrieksgarantie en zorgt ervoor dat je in totaal 5 jaar lang – of tot 20.000 kilometer – garantie hebt op alle mechanische en elektrische onderdelen van je nieuwe Batavus, Sparta of Koga e-bike. Dit betekent dat wanneer een van deze onderdelen kapot gaat als gevolg van een materiaal- of constructiefout, deze kosteloos door ons worden gerepareerd. Hieronder vallen dus ook de motor, de batterij en het display van je e-bike. Er gelden echter wel een aantal voorwaarden, waarvan we de belangrijkste voor je hebben uitgelicht.

  • Het recht op dekking vervalt indien de fiets onvoldoende onderhouden is. Dit betekent dat de e-bike minimaal jaarlijks, of iedere 4.000 kilometer, een onderhoudsbeurt dient te krijgen bij de fietsvakhandel waar de e-bike is gekocht. Wij raden je dan ook aan om je nieuwe Batavus, Sparta of KOGA e-bike altijd op tijd bij ons langs te brengen voor een onderhoudsbeurt. De onderhoudstarieven voor e-bikes vind je hier. Daarnaast dient een eventueel defect altijd te worden gerepareerd door de fietsvakhandel waar je e-bike hebt aangeschaft. Wanneer je een reparatie elders uit laat voeren is het mogelijk dat deze niet volledig wordt vergoed en dat bijvoorbeeld de arbeid voor eigen rekening komt.
  • Indien er schade is ontstaan van buitenaf – water(schade), een aanrijding of schokken door drempels en kuilen – is het niet mogelijk om aanspraak te maken op het Garantieplan.
  • Het EzyRider Garantieplan is geldig in Nederland. Mocht je een defect in het buitenland laten repareren, bijvoorbeeld tijdens een vakantie, dan zijn hier andere voorwaarden aan verbonden. Allereerst dient een eventuele reparatie te worden uitgevoerd door een officiële dealer en daarnaast worden alleen de gebruikte onderdelen van deze reparaties vergoed. De arbeid komt voor eigen rekening.
  • Slijtagedelen zijn uitgezonderd van het EzyRider Garantieplan. Dit zijn de onderdelen die niet bedoeld zijn om een fietsleven lang mee te gaan, waaronder bijvoorbeeld de banden, ketting, tandwielen, remblokken en kabels van de e-bike. Ook een reguliere afname van de batterijcapaciteit wordt niet vergoed. Deze wordt alleen vergoed wanneer de batterij volledig defect is of het vermogen zo erg is afgenomen dat de e-bike niet meer gebruikt kan worden waarvoor deze is bedoeld.

Alle overige voorwaarden van het EzyRider Garantieplan kun je hier downloaden

Aanschaf en gebruik

Het is natuurlijk de gemakkelijkste manier om het EzyRider Garantieplan direct in combinatie met een nieuwe Batavus, Sparta of KOGA e-bike aan te schaffen, maar dit is geen vereiste. Het Garantieplan kan namelijk tot 2 jaar na aankoopdatum van de e-bike worden aangeschaft, mits je kunt bewijzen dat de e-bike goed is onderhouden door de fietsvakhandel waar je deze hebt gekocht. Het totataalbedrag bedraagt €159,- en eenmaal aangeschaft is je Batavus, Sparta of Koga e-bike voor 5 jaar lang verzekerd. Dit is zelfs het geval wanneer je besluit om je e-bike tussentijds te verkopen, want de garantie is namelijk gewoon overdraagbaar op een eventuele nieuwe eigenaar.

Nadat je het EzyRider Garantieplan bij ons hebt aangeschaft, vragen wij direct de verlengde garantie voor je aan. Hiervan ontvang je een bevestiging in de mail in de vorm van een garantiecertificaat. Mocht er een defect ontstaan buiten de fabrieksgarantie, dan breng je je Batavus, Sparta of KOGA e-bike – inclusief het garantiecertificaat – gewoon bij ons langs en dan regelen wij de rest!

Meer weten? 

Heb jij naar aanleiding van deze blog vragen? Stel ze gerust!
Mail: info@12gobiking.nl  / Bel: 0182-621850 

Volg ons ook op social media.
Facebook: @12gobikingbv / Instagram: @12go_biking / Strava: @12GO Biking