Direct contact met een bike expert?
Bel naar 0182-621850 of je stuur je vraag via e-mail
De nieuwe Cannondale SuperSix EVO is een volbloed racer. Racen zit in het DNA bij Cannondale. Deze fiets combineert het ultra lichte gewicht met de beste aerodynamische eigenschappen. Hiermee komt dus het beste van de SystemSix bij de Super Six: één fiets voor alle uitdagingen.
Direct naar: Lab71, Hi-MOD op dieet | Gratis Watts | Nieuwe techniek | Alle modellen
De lichtste en beste frames van Cannondale heten al jarenlang: Hi-MOD. Deze modellen zijn voorzien van het beste carbon en zijn altijd wat lichter dan de `gewone` modellen. Maar ze zitten niet stil bij Cannondale en hebben een nieuwe lijn opgezet, die nog beter is: Lab71. Sinds 1971 maakt Cannondale sportieve fietsen, en vanaf dat moment worden steeds verbeteringen en innovaties ontwikkeld. De Lab71 modellen staan voor: het beste van het beste.
De Lab71 modellen worden gemaakt met een nieuw type carbon: Series 0. Dit carbon is gemaakt van een speciale koolstofvezel die ongekend stijf is en tegelijk wat elastische eigenschappen heeft. Hierdoor hoeft er slechts één type vezel te worden gebruikt en wordt gewicht bespaard.
Wat direct opvalt zijn de nieuwe aerodynamische vormen van het frame. De ingenieurs van Cannondale hebben uren in de windtunnel getest om dit de meest aerodynamische fiets ooit te maken. Ten opzichte van de vorige SuperSix bespaar je 12 Watt als je 45 km/per uur rijdt. Dat zijn dus gratis Watts in het heetst van de strijd, daar houden we van.
Dit komt niet alleen door het verbeterde frame, maar ook in combinatie met de overige onderdelen. De voorvork, het stuur, de wielen en de zadelpen zijn ontwikkelt om in samenwerking met het frame te zorgen voor ongelofelijke aerodynamische prestaties.
Het nieuwe onderdeel dat meest in het oog springt is de strakke stuur-stuurpen combinatie: de SystemBar R-One by MOMODesign. Dit stuur is ontwikkeld in samenwerking met MOMODesign, een bedrijf dat gespecialiseerd is in technieken in de autosport. De kabels zijn niet te vinden. Deze stuur/stuurpen combinatie biedt het beste wat betreft ergonomie en aerodynamica.
Bij een nieuwe fiets horen ook nieuwe wielen. Bij Cannondale zijn ze terug naar de tekentafel gegaan en komen met de Hollowgram R-SL 50 wielset. De 50 staat voor de 50 cm hoogte van de carbon velg. Platte spaken verbinden de DT-Swiss 240 naaf met deze aerodynamische velgen. Kortom een allround wielset van de bovenste plank.
Het Delta-balhoofd is een compleet vernieuwd onderdeel van de SuperSix EVO. Het balhoofd en het stuur sluiten naadloos op elkaar aan. Delta heeft een slank design maar is ook erg stijf. Uiteraard lopen de kabels allemaal binnendoor.
Bij de opbouw van het frame is rekening gehouden met de trend om steeds bredere banden te rijden. Het frame is geschikt voor 30 mm banden. Dan houd je nog steeds 6 mm aan elke kant over. Standaard wordt de fiets geleverd met 25 mm banden, deze zijn het lichtste in gewicht. Wil je meer controle en comfort, dan kun je 30 mm banden monteren.
In het nieuwe SuperSix EVO frame zit een BSA draad bottom bracket. Dit is een stijf systeem wat zorgt voor de beste krachtoverbrenging. Verder is het een eenvoudig en betrouwbaar systeem.
Dit is het absolute neusje van de zalm. Het lichtste frame van Series 0 carbon is afgemonteerd met de lichtste onderdelen. De kleur is overwegend mat zwart en heeft roden en gouden details. Op deze fiets vind je de Dura Ace 12 speed groep en een mooi detail zijn de ceramische bottom bracket lagers. Hieraan zie je dat Cannondale bij een Lab71 model echt alleen maar de allerbeste onderdelen kiest.
De Hi-MOD 1 is het model wat normaal gesproken het top-model had geweest. Ware het niet dat Lab71 de hele fiets naar een nóg hoger niveau tilt. Op deze fiets vind je dezelfde wielen als op de Lab71 en ook een geweldige Sram 12 speed versnellingsgroep. De fiets is een schitterende verschijning met een mooie combinatie van zwart en zilver.
De Hi-MOD 2 is het broertje van de Hi-MOD 1 en heeft hetzelfde frame en dezelfde wielen, maar heeft een Shimano Ultegra 12 speed groep. Daarbij is de 2 afgemonteerd met een Vision stuur en stuurpen in plaats van de MOMODesign stuur/ stuurpen combo.
Met de `gewone` SuperSix EVO profiteer je wel van de beste aerodynamische eigenschappen van de nieuwe SuperSix, maar heb je wel het frame dat iets minder licht is. Met de Hi-MOD scheelt het 100 gram en met de Lab71 145 gram. De SuperSix EVO 1 is afgemonteerd met de Sram Force 12 speed groep en de HollowGram 50 R-S wielen. De Supersix EVO 2 heeft de Ultegra 12 speed groep en de HollowGram 45 R wielen.
Heb jij naar aanleiding van dit blog vragen? Stel ze gerust.
Mail: [email protected] / Bel: 0182-621850
Volg ons op social media.