Direct contact met een bike expert?
Bel naar 0182-621850 of je stuur je vraag via e-mail
We zijn ontzettend blij dat we eindelijk weer een beetje open kunnen en dat we 50 klanten tegelijk in de winkel mogen ontvangen. Hoewel we het liefst zien dat we van de corona-pandemie af zijn en weer volledig open kunnen, moeten we er nog even mee dealen. Ondertussen blijft de vraag naar fietsen groeien. Dat merken we bij 12GO Biking. We maken de meest bizarre 12GO Biking-periode ooit door. We helpen iedereen graag, maar we krijgen ook vragen. Hoe doen we dat? Lees de antwoorden van onze Teamleider klantenservice Dion.
Werkt bij 12GO Biking sinds: 2015
Functie: Teamleider klantenservice
Fietsen in de schuur: Scott Spark RC 900, Trek Domane SL 5
Wordt blij van: Telefoongerinkel, tevreden klanten, 12GO-fans en fietsen die op voorraad zijn
We mogen in de huidige omstandigheden 50 klanten tegelijk ontvangen. Dat is ongeveer 1/3 van wat een drukke dag bij ons is. Als we de tijdsvakken langer zouden maken duurt het langer voordat klanten terecht kunnen. Een afspraak van 90 minuten is natuurlijk fijn, maar niet als je daardoor pas over 3 weken terecht kunt. Korter is ook geen optie, want een fiets is geen halfje brood. Dus het is zoeken naar de ideale balans. Lang genoeg de tijd in de winkel, maar ook geen enorme wachttijden.
Jazeker, aan het begin van de coronaperiode merkten we iedere keer als de lockdown strenger werd dat de vraag naar fietsen steeg. Ook hier op de klantenservice is het knetterdruk in onze mailbox en aan de telefoon. Er is in de tussenperiode heel wat capaciteit uitgebreid zonder in te boeten op kwaliteit. De extreme schaarste aan fietsen zorgt ook voor heel veel extra e-mail- en telefoonverkeer.
De wachttijden aan de telefoon en e-mail blijven langer dan klanten van ons gewend zijn. Er wordt door de beperkte bezoekregeling in de winkel extra veel gebeld en gemaild. Toch lukt het ons bijna elke dag om de alle mails te behandelen die we binnen krijgen. De wachttijden aan de telefoon lopen op piekmomenten wel op.
We hebben in de afgelopen periode heel veel mensen aangenomen. Het is alleen niet zo dat nieuw personeel direct een grote bijdrage levert in de werkdruk. Er moet ingewerkt worden en dat kost tijd. Maar het seizoen duurt nog lang. Onbekwaam personeel inzetten vinden wij geen optie, een callcenter laten opnemen ook niet. Dan kom je er toch op uit dat we met het team dat er is, en alle nieuwkomers, gewoon keihard moeten doorwerken. (interesse om te helpen: werkenbij.12gobiking.nl)
Jazeker, dat doen we deels ook en hebben we lang gedaan terwijl de winkel dicht was. Nu de winkel weer open is zijn de meeste verkopers weer terug op de vloer. Door de beperkte bezoekersregeling helpen we klanten meer 1 op 1 en dat kost dus meer personeel per klant. Daarnaast kost het ook mankracht om constant de gestelde regels te blijven naleven.
Als sinds de eerste lockdown in maart 2020 begon de vraag naar fietsen wereldwijd te stijgen. In de loop van de coronamaanden daarna bleken steeds meer onderdelenfabrikanten de vraag niet aan te kunnen en liep de levertijd van fietsen op. 12GO Biking heeft de voor-orders voor 2021 al in 2019 geplaatst, dus er is genoeg ingekocht, maar ook wij moeten wachten tot fietsen volledig geassembleerd zijn. Lees hierover alles in dit blog.
Ik wil nog heel graag kwijt dat we al onze klanten echt heel hartelijk willen bedanken voor hun geduld, begrip en vertrouwen in 12GO Biking. We werken met inmiddels ruim 200 fietsfanaten elke dag aan fietsplezier en zien we uit naar de dag dat wel iedereen weer welkom mogen heten. Tot die tijd; vooral blijven biken! En.. wil jij ons team versterken? Solliciteer en word mijn collega. We hebben genoeg vacatures, van winkel tot werkplaats, kijk op werkenbij.12gobiking.nl!
Bekijk het fragment van EenVandaag bij 12GO Biking over schaarste in de fietsmarkt. Lees meer.
De grootste fietsenwinkel van Nederland
12GO Biking is de grootste fietsenwinkel van Nederland en België. Alles voor jouw fietsplezier, zoals fietsen, accessoires en kleding zijn in de winkel. Jouw nieuwe fiets kun je testen op de grootste indoor testbaan van de Benelux. En er is een service center met topmonteurs en je kunt een broodje eten in het lunchcafé.
Bikes4Africa wordt gesteund door gedoneerde fietsen van klanten op te knappen en te verkopen. Wil je werken bij de grootste fietsenwinkel van Nederland en België? Kijk dan op werkenbij.12gobiking.nl
Volg ons ook op social media.