Advies van een expert?
Bel 0182-621850, whatsapp of stel je vraag via e-mail
Scott's Foil serie bestaat uit aerodynamische racefietsen van carbon die zijn ontwikkeld voor pure snelheid. Daarbij is de Foil ook erg licht en veelzijdig en kun je er ook nog fatsoenlijk een heuvel mee beklimmen. De fietsen zijn aerodynamischer en lichter dan ooit en daarmee echte snelheidsduivels. Aan het materiaal kan het niet liggen met deze fiets, want de Scott Foil is een fiets met geweldige looks en fantastische rij-eigenschappen!
Bekijk direct: Scott Racefietsen | Carbon Racefietsen | Aero Racefietsen | Scott Addict (RC)
Lees verder...Type racefiets
Allround: Zoals de naam al zegt, racefietsen met een gemiddelde geometrie. Dus niet aero of endurance
Klimfiets: Deze fietsen zijn licht van gewicht (onder de 8,5 kg) en zijn gemaakt om de bergen of heuvels soepel mee door te komen.
Aero: Racefietsen met een aerodynamische zithouding en ontwerp.
Endurance: Racefietsen met een zithouding die wat vriendelijker is voor het lichaam. Daardoor beter geschikt voor het maken van langere ritten.
Gravelbike: Deze fietsen houden de middenweg tussen een racefiets en een cyclocrosser.
Cyclocrosser: Een soort racefiets die speciaal is ontworpen om mee te veldrijden. De ideale afwisseling in het winterseizoen!
Fiets model
Herenfiets: Fietsen met hoge stang. Opstappen op deze fietsen doe je door een been over het zadel te zwaaien
Damesfiets: Fietsen zonder hoge stang. Ze worden ook veel door heren gekozen, door de makkelijke in- en uitstap.
Lage instap: Vergelijkbaar met damesfietsen, maar dan extra lage instap.
Trapeze frame: Deze fietsen worden ook wel trapezemodellen genoemd. Ze hebben een extra diagonale stang in het frame.
Aantal versnellingen
Aanduiding hoeveel versnellingen er op de fiets zitten.
Naafversnelling: De versnellingen zitten alleen in de achternaaf, er wordt één getal gebruikt om het aantal versnellingen aan te duiden.
Derailleurversnelling: Je schakelt over verschillende tandwielen. Er wordt gebruik gemaakt van een 'x' aanduiding. Het getal voor de x is het aantal tandwielen bij de crank, het getal achter de x het aantal versnellingen dat je op de cassette hebt.