Toggle Nav
Winkelwagen

Sparta elektrische fietsen met middenmotor

Een middenmotor bevindt zich, zoals de naam doet vermoeden, in het midden van de fiets. Dit zorgt voor een evenwichtiger rit en gewichtsverdeling. De middenmotor is dan ook met afstand de meest gekozen motor op een elektrische fiets. Bovendien maakt het ontwerp met de middenmotor de Sparta elektrische fietsen ook efficiënter, omdat de motor het vermogen directer naar de pedalen kan leiden. Als gevolg daarvan kunnen fietsers genieten van een soepelere, krachtigere rit, zelfs op heuvels en hellingen. 

Bekijk direct: E-bike keuzehulp

Lees verder...
Filters Filters
Tonen als Foto-tabel Lijst

16 producten

Adviesprijs 2.999,99
Waardering:
98%
Adviesprijs 4.299,99
Waardering:
100%
Adviesprijs 3.599,99
Waardering:
94%
Adviesprijs 2.799,99
Waardering:
93%
Summer Sale
Adviesprijs 3.699,99
Adviesprijs 2.499,99
Waardering:
97%

 

 

Adviesprijs 2.699,99
Waardering:
94%
Adviesprijs 3.999,99
Summer Sale
Adviesprijs 2.999,99
Waardering:
96%
Outlet
Adviesprijs 2.599,99
Adviesprijs 2.899,99
Waardering:
93%
Topdeal
Adviesprijs 2.299,99
Waardering:
100%
Adviesprijs 3.699,99
Waardering:
100%
Summer Sale
Adviesprijs 3.999,99
Waardering:
100%
Outlet
Adviesprijs 4.699,99
Waardering:
100%
Outlet
Adviesprijs 3.499,99
per pagina

Sparta elektricshe fiets middenmotor: soepele ondersteuning

De Sparta elektricshe fiets is te verkrijgen met een voorwielmotor van E-motion of een middenmotor van Bosch. De eerstgenoemde vind je terug op de goedkopere modellen en de middenmtooren van Bosch vind je terug op Sparta e-bikes in elk segment. Er zijn verschillende Bosch middenmotoren (hierover in de onderstaande alinea meer), maar ze hebben allemaal wat gemeen: namelijk een soepele en natuurlijk aanvoelende ondersteuning. De ondersteuning werkt op basis van hoe hard je trapt en hoe snel de omwenteling van je pedalen is. Door deze tweevoudige meeting weet de motor een directe en daarme natuurlijk aanvoelende ondersteuning te geven. Daarnaast geeft de middenmotor kracht op dezelfde plek als de pedalen waardoor het direct aanvoelt.

Sparta e-bike middenmotor: hoeveel kracht heb je nodig?

Hoeveel kracht jouw Sparta e-bike met middenmotor moet hebben hangt af van waar je de fiets voor gaat gebruiken of hoe luxe je de e-bike wilt hebben. De Bosch Active Line biedt een koppel van 40 Nm, wat genoeg is voor plat gebied zoals de stad. Als je vaak in tegenwind of heuvelachtig gebied fietst is een sterkere motor aan te raden. De Bosch Active Line Plus heeft net iets meer koppel, namelijk 50 Nm, en is dus meer geschikt voor wat langere afstanden en heuvelachtig gebied. Ook deze motor heeft echter moeite met heuvelachtig gebied en veel tegenwind. De Performance Line motor heeft daar geen moeite mee. De motor biedt met een koppel van 75 Nm genoeg ondersteuning voor heuvelachtige gebieden en veel wind, wat de fiets geschikt maakt voor intensief gebruik zoals woon-werkverkeer. Tevens zijn recreatieve tochten ook comfortabel met de krachtige ondersteuning. De Bosch Performance Line CX is de sterkste middenmotor die er te vinden is in een Sparta e-bike. Met 85 Nm koppel zijn e-bikes met deze motor geschikt voor bergachtige gebieden. Dat maakt de e-bikes geschikt voor fietsvakanties in het buitenland.

Spart e-bike met middenmotor en Smart System

Op een aantal Sparta e-bikes met middenmotor van Bosch is het Smart System verwerkt. Sparta biedt e-bikes aan met de Smart variant van de Active Line, Active Line Plus en Performance Line. Het Bosch Smart System maakt het mogelijk om middels je telefoon instellingen aan te passen van de ondersteuning en gegevens in te zien over je rit, zoals het aantal gefietste kilometers en je actieradius. Het Smart System werkt zeer intuïtief en biedt ook als groot voordeel om updates uit te voeren via je telefoon.

Lees verder...

Advies van een expert?

Bel 0182-621850, whatsapp of stel je vraag via e-mail


12GO Biking steunt Bikes4Africa

Bikes4Africa steunt fietsgerelateerde projecten in Afrika. Doneer je oude fiets en steun het goede doel.
Lees meer over Bikes4Africa.

loader
Filteren
Selectie verfijnen
Lichaamslengte
Lichaamslengte
Lichaamslengte
Lichaamslengte
Lichaamslengte
Type aandrijving
Aantal versnellingen
Prijs

Ketting: De klassieke aandrijving die we kennen op fietsen.
Riemaandrijving: Je fiets wordt aangedreven door middel van een riem. Een riem heeft als grootste voordeel dat je hem nauwelijks hoeft te onderhouden. In ons blog vind je alles over riemaandrijving.

De accu kan op drie verschillende manieren gepositioneerd worden op de e-bike.

In de bagagedrager: De voordeligste en bekendste optie. De accu zit onder de bagagedrager. Het zwaartepunt ligt wel iets hoger, wat de e-bike iets minder stabiel maakt.
Aan het frame: De accu zit zichtbaar aan het frame bevestigd. Het zwaartepunt is hierdoor lager dan met een drageraccu.
Geïntegreerd in het frame: De accu zit vrijwel onzichtbaar in het frame weggewerkt. Hierdoor is je accu goed beschermd en ziet de fiets er fraai uit.

Herenfiets: Fietsen met hoge stang. Opstappen op deze fietsen doe je door een been over het zadel te zwaaien
Damesfiets: Fietsen zonder hoge stang. Ze worden ook veel door heren gekozen, door de makkelijke in- en uitstap.
Lage instap: Vergelijkbaar met damesfietsen, maar dan extra lage instap.
Trapeze frame: Deze fietsen worden ook wel trapezemodellen genoemd. Ze hebben een extra diagonale stang in het frame.

Motoren bieden een lichte tot sterke trapondersteuning. Hoe hoger het aantal NM, hoe sterker de ondersteuning van de motor. Elektrische stadsfietsen zijn vaak uitgerust met een geruisloze motor die een lichte ondersteuning biedt (t/m 50 NM). Op sportieve fietsen zit vaak een sterke motor met een hoog piekvermogen (50 tot 95 NM).

Lees alles over de motor type van: Bosch, Shimano, Bafang.

Derailleurversnelling: geschikt voor een lichte fiets met veel versnellingen.

Naafversnelling: Minder onderhoud nodig en robuuster dan een derailleur.

Enviolo: Traploze versnellingsnaven waarmee je altijd de juiste weestand vindt om comfortabel te fietsen.