Klopt er iets niet of heb je een verbeterpunt voor deze pagina, dan kun je dat hier aan ons doorgeven.

Als we nog vragen hebben kunnen wij je hierop bereiken

Elektrische fietsen met verende voorvork

Waarom zou je een elektrische fiets met verende voorvork kopen? De verende vork absorbeert de schokken van oneffenheden in de weg, waardoor de fiets comfortabeler rijdt. Ten tweede helpen ze om de wielen in contact met de grond te houden, wat zorgt voor een betere tractie en controle. Ten derde kunnen ze de prestaties van de remmen verbeteren door een deel van de impact bij hard remmen te absorberen. Of je nu op zoek bent naar een soepeler rit of betere prestaties, een elektrische fiets met een verende voorvork is een goede keuze.

Bekijk direct: E-bike keuzehulp | Elektrische Fietsen | Volgeveerde E-bikes | Elektrische Fiets Aanbiedingen

Elektrische fiets met verende voorvork

Meer dan de helft van de elektrische fietsen die wij op voorraad hebben heeft een verende voorvork. Met een verende voorvork worden trillingen of hobbels op de weg beter opgevangen en worden jouw armen en handen minder belast. De manier waarop jij op jouw fiets zit is ook bepalen voor de trillingen die je krijgt. Mensen die rechtop zitten hebben minder druk op de armen staan en zullen vaak al minder last hebben van de trillingen. Als jouw fiets een meer gebogen of sportievere zit heeft, dan leun je meer op je stuur en is het zeer fijn als trillingen verminderd worden door de verende voorvork.

Elektrische fiets met geveerde voorvork typen

Een vering in de voorvork kan bestaan uit een luchtvering of coilvering. Bij de coilvering heb je een stalen veer in de buis zitten die de trillingen op kan vangen zoals bij een auto. Bij een luchtvering vangt de luchtdruk in de voorvork de trillingen op. Beide zijn vaak ook aanpasbaar met een simpel draai systeem op de voorvork. 

Elektrische fiets met balhoofdvering

Naast de klassieke verende voorvork, zie je tegenwoordig ook vaker een vering bij het balhoofd van de stuurbuis. Deze vering bevindt zich wat hoger dan de normale voorvork vering en zit voor de splitsing van de voorvork. Deze is vooral geschikt voor wat grotere trillen aangezien deze minder ruimte heeft voor grote demping. Als deze bij kleine trillingen al zou reageren is het onmogelijk om op deze kleine ruimte ook grote hobbels op te vangen. Grotere trillingen als hobbels en gaten worden wel opgevangen.