Opruiming: hoge korting op e-bikes ›

Toggle Nav
Winkelwagen

Retourneren en ruilen van kleding en accessoires

Klik hier voor retourneren vanuit België

Je hebt 30 dagen om je producten te retourneren. Dit kan via ons antwoordnummer. Voor gebruik van het antwoordnummer vraagt 12GO Biking een bijdrage van €1,95 aan jou. Deze bijdrage houden we in op het creditbedrag. 

Plak het antwoordnummer op de retourzending. Op het PostNL punt hoef je niks bij te betalen voor de zending. De bijdrage €1,95 verrekenen wij met de terugbetaling.

Wil je je fiets ruilen of retourneren? Klik dan hier.

>Ik wil mijn artikel retourneren

Stuur je bestelling retour naar ons antwoordnummer. Hiervoor brengen wij €1,95 in rekening. Dit bedrag houden we in op het credit bedrag. Plak de meegeleverde retoursticker op je retourzending en vergeet niet het retourformulier mee te sturen:

In de winkel retourneren is gratis, dit geldt ook voor online geplaatste bestellingen. Neem dan wel je factuur mee.

>Kan ik ook direct ruilen in plaats van retourneren?

Helaas is het niet mogelijk om direct te ruilen. Plaats zelf je bestelling in de andere maat of kleur via onze website of winkel. Het product dat terug komt behandelen wij als een retour. Na ontvangst maken wij het aankoopbedrag terug naar je over minus de kosten voor gebruik van het antwoordnummer (€ 1,95)

>Mijn product is verkeerd geleverd/stuk

Dat had niet mogen gebeuren, maar dit gaan we voor je oplossen! Wij nemen de retourkosten volledig voor onze rekening. Stuur je product via ons antwoordnummer retour. Neem contact op met onze klantenservice, wij zorgen ervoor dat dit alsnog goed en snel wordt opgelost.   

Retourproces

Retourproces 12go biking

Retourproces

retourproces

Veelgestelde vragen

Hoe retourneer ik?

Stuur het pakket goed verpakt naar ons antwoordnummer met de meegeleverde retoursticker. Retoursticker kwijt? Neem contact op met onze klantenservice. 

Voeg wel een volledig ingevuld retourformulier toe.

Welke retourmogelijkheden heb ik?
  • Je bent niet helemaal tevreden met je product/je wilt toch iets anders: Je retourneert het product via ons antwoordnummer. Voor het retourneren betaal je als klant €1,95 als bijdrage retourkosten. Wil je bijvoorbeeld een maatje groter? Plaats dan een nieuwe order. Zo heb je het product supersnel in huis.
  • Bij een kapot/verkeerd geleverd product kan je geheel gratis retourneren of ruilen
Waarom kost retourneren €1,95?
Heen en weer sturen van producten kost geld. 12GO Biking neemt het overgrote deel van de kosten voor zijn rekening en vraagt aan klanten een bijdrage van € 1,95 per retourzending. Dit doen we om de kosten van retourzendingen in toom te houden. Als klant pluk je hier de vruchten van omdat we dankzij deze besparing extra kunnen investeren in goed personeel, scherpe prijzen en een soepele afhandeling. Daarnaast willen wij het klakkeloos retourneren van goederen niet verder aanmoedigen. Als fietsers genieten we met elkaar van de natuur. Laten we er zuinig op zijn.
Wat zijn jullie retourvoorwaarden?

Het product moet in de originele staat zijn. Daarnaast moet deze ongedragen zijn en voorzien zijn van alle originele labels en etiketten. Een broek bestellen, een koers erin rijden en daarna retourneren is niet de bedoeling. Twijfel je of jouw product retour kan? Neem dan even contact op met onze klantenservice

Rekenvoorbeeld retourkosten

Stel je hebt een fietshelm maat L gekocht van €100,- Deze wil je graag ruilen voor een maatje kleiner. De retourkosten bedragen €1,95. Je stuurt het product op via het antwoordnummer. Bij het postkantoor hoef je niks te betalen. Je bestelt in tussentijd het gewenste product. Zodra wij jouw retour ontvangen, maken wij € 100,- (waarde van de helm) minus €1,95 (retourkosten) naar jouw rekeningnummer over.

Ik woon in België.

Klik hier voor alles over retourneren in België 

Proces na ontvangst van jouw retour

Proces na ontvangst van jouw retour

  1. Je retour wordt verwerkt: Na ontvangst van je retourzending ontvang je geen bevestiging per e-mail, je krijgt een mail zodra je retournering is verwerkt en je credit voor je klaarstaat.
  2. Je betaling wordt teruggestort: Heb je betaald met iDeal? In veel gevallen heb je het geld binnen twee werkdagen terug op je rekening. In uitzonderlijke gevallen kan het maximaal twee weken duren, dit is afhankelijk van jouw bank. Het bedrag wordt verrekend met de retourkosten van €1,95. Bij betalingen met een creditcard kan het maximaal 30 dagen duren voordat je het geld op je rekening hebt staan.
  3. Betaling op naam van Mollie: De betaling wordt overgemaakt op naam van Mollie Payments Download hier het retourformulier

Download hier het retourformulier

Algemene voorwaarden retourneren

Wij hanteren een bedenktijd van 30 dagen, deze periode gaat in op het moment dat je het artikel in bezit hebt. Het artikel moet in nieuwe en onbeschadigde staat verkeren (inclusief labels). Het artikel moet in de originele verpakking retour komen. Gebruikte producten kunnen dus niet geruild worden. Als je het product onder je naam geactiveerd staat, zoals bij Garmin en Mio, kan er niet geruild worden.

De volgende artikelen kunnen niet geretourneerd worden:

  • Producten die op naam geregistreerd staan.
  • Producten die speciaal voor je besteld zijn.
  • Producten die tot stand zijn gekomen overeenkomstig door jou aangegeven specificaties.
  • Producten die kunnen verouderen of bederven.
  • Producten die in verband met hygiëne niet retour genomen kunnen worden.
  • Producten die voor je rijklaar gemaakt en/of afgesteld zijn.