Advies van een expert?
Bel 0182-621850, whatsapp of stel je vraag via e-mail
Op elektrische stadsfietsen en elektrische transportfietsen vind je geregeld een Bafang M300 middenmotor. Deze middenmotor is gelijkwaardig aan de motoren van concurrenten Bosch en Shimano en biedt krachtige ondersteuning dankzij het koppel van 80 Nm. Met de rotatiesensor wordt moeiteloos bepaald hoeveel ondersteuning je nodig hebt tijdens het fietsen. De Bafang M300 middenmotor heeft een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding en is een goede keus voor je nieuwe elektrische fiets.
Bekijk direct: E-bike keuzehulp | Elektrische Fiets met Middenmotor | Elektrische Fietsen | Elektrische Cortina Fietsen
Lees verder...Tegenwoordig zie je enorm veel Bosch en Shimano middenmotoren op elektrische fietsen. Misschien heb je nog nooit van Bafang gehoord, maar dit Chinese bedrijf maakt, naar onze mening, gelijkwaardige middenmotoren met Bosch en Shimano. De Bafang M300 is een middenmotor die wordt gebruikt voor elektrische transportfietsen en elektrische stadsfietsen. De Bafang M300 is namelijk een sterke middenmotor met een zeer goede prijs-kwaliteitverhouding die uitstekend is voor verschillende typen e-bikes.
De Bafang M300 is een krachtige middenmotor heeft namelijk een koppel van maar liefst 80 Nm en wordt aangedreven door een rotatiesensor, in tegenstelling tot de Bafang M420 middenmotor welke wordt aangedreven door zowel een rotatiesensor als trapkrachtsensor. Een klein nadeel hiervan is de ondersteuning van e-bikes met een Bafang M300 middenmotor. De ondersteuning van een rotatiesensor zonder trapkrachtsensor voelt namelijk iets minder natuurlijk aan, terwijl de kracht van de beide motoren hetzelfde is. Het is dus maar net waar je extra geld aan uit wil geven. Elektrische transportfietsen met een Bafang M300 middenmotor zijn uitstekend voor zware boodschappen of langere stukken fietsen. Je kunt de fiets gemakkelijk zwaar bepakken en zonder in te leveren op de ondersteuning. De elektrische fietsen met een Bafang M300 middenmotor hebben vaak een kleinere accu en zijn geschikt voor heuvelachtig gebied.
De Bafang M300 middenmotor is voornamelijk te vinden op elektrische fietsen van Cortina. Cortina is een fietsenmerk wat op prijs concurreert en de Bafang M300 middenmotor speelt daar een belangrijke rol in. Met de goede prijs/kwaliteitverhouding krijgen de elektrische fietsen van Cortina een uitstekende middenmotor met veel vermogen. De Bafang M300 is uiterst geschikt voor bijvoorbeeld de elektrische transportfietsen van Cortina. Transportfietsen zijn bedoeld om net wat meer spullen mee te kunnen nemen dan bijvoorbeeld elekrische stadsfietsen. Met een hoge koppel kun je veel spullen meenemen op de fiets zonder in te moeten leveren op de ondersteuning.
Als je op zoek bent naar een elektrische fiets met een Bafang M300 middenmotor, ben jij waarschijnlijk op zoek naar een elektrische stadsfiets of elektrische transportfiets. Weet je niet zeker welke elektrische fiets het beste bij jou past? Bekijk dan hier de gratis e-bike koopgids. Of kom een keer langs in onze winkel waar onze medewerkers je helpen met deskundig advies. Daarnaast kun je een testrit maken op onze 400 meter lange testbaan.
Lichaamslengte
Kies hier jouw lichaamslengte. Dit filter laat je de fietsen zien die een framemaat hebben die geschikt is voor jouw lichaamslengte.
Lichaamslengte
Kies je lichaamslengte waarmee wij de juiste maat dames- en herenfietsen hebben gekoppeld en combineer met de gewenste levertijd om de beschikbare fietsen te filteren.
Lichaamslengte
Kies je lichaamslengte waarmee wij de juiste maat dames- en herenfietsen hebben gekoppeld en combineer met de gewenste levertijd om de beschikbare fietsen te filteren.
Lichaamslengte
Kies je lichaamslengte waarmee wij de juiste maat dames- en herenfietsen hebben gekoppeld en combineer met de gewenste levertijd om de beschikbare fietsen te filteren.
Levertijd
Model
Plaats accu
De accu kan op drie verschillende manieren gepositioneerd worden op de e-bike.
In de bagagedrager: De voordeligste en bekendste optie. De accu zit onder de bagagedrager. Het zwaartepunt ligt wel iets hoger, wat de e-bike iets minder stabiel maakt.
Aan het frame: De accu zit zichtbaar aan het frame bevestigd. Het zwaartepunt is hierdoor lager dan met een drageraccu.
Geïntegreerd in het frame: De accu zit vrijwel onzichtbaar in het frame weggewerkt. Hierdoor is je accu goed beschermd en ziet de fiets er fraai uit.
Actieradius
De stelregel hierbij is dat je per 100 wattuur gemiddeld zo'n 15-25 kilometer kan fietsen, afhankelijk van motorstand en andere externe factoren.
De vuistregel die je kunt aanhouden is:
300 Wh: 35 - 60 km
400 Wh: 45 - 75 km
500 Wh: 60 - 120 km
600+ Wh: 75 - 150 km.
Kijk voor een uitgebreide uitleg over de actieradius van e-bikes in dit blog.
Aantal Wh accu
Het aantal Wh, ofwel Wattuur, geeft een indicatie van hoeveel inhoud de accu heeft. Met een groter aantal Watturen kun je langer doorfietsen. De grootte van de accu's verschilt per type motor en vaak heb je keuze uit verschillende accugroottes.
Een grotere accu geeft, zoals genoemd, een grotere actieradius, waardoor je er verder mee kunt fietsen. Het is echter wel zo, dat een grotere accu iets zwaarder is dan een kleinere.
Type aandrijving
Ketting: De klassieke aandrijving die we kennen op fietsen.
Riemaandrijving: Je fiets wordt aangedreven door middel van een riem. Een riem heeft als grootste voordeel dat je hem nauwelijks hoeft te onderhouden. In ons blog vind je alles over riemaandrijving.
Type versnelling
Derailleurversnelling: geschikt voor een lichte fiets met veel versnellingen.
Naafversnelling: Minder onderhoud nodig en robuuster dan een derailleur.
Enviolo: Traploze versnellingsnaven waarmee je altijd de juiste weestand vindt om comfortabel te fietsen.
Versnellingen
Aanduiding hoeveel versnellingen er op de fiets zitten.
Naafversnelling: De versnellingen zitten alleen in de achternaaf, er wordt één getal gebruikt om het aantal versnellingen aan te duiden.
Derailleurversnelling: Je schakelt over verschillende tandwielen. Er wordt gebruik gemaakt van een 'x' aanduiding. Het getal voor de x is het aantal tandwielen bij de crank, het getal achter de x het aantal versnellingen dat je op de cassette hebt.
Versnellingsgroep
Het verschil tussen de verschillende versnellingsgroepen zit in duurzaamheid, kwaliteit en gewicht. Duurdere versnellingsgroepen zijn lichter, duurzamer en schakelen beter onder belasting.
In onze blogs vind je alles over de verschillende merken en groepen.
Shimano racefietsgroepen
Shimano MTB groepen
Sram racefietsgroepen
Sram MTB groepen
Shimano naafversnellingen