2 juli: Dé 12GO Biking toertocht ›

Toggle Nav
Winkelwagen
Repen | Nee

Repen | Nee

Met sportrepen zorg je voor een aanvulling van je energieniveau en help je een hongerklop voorkomen. Kortom: sportrepen geven je de koolhydraten en energie die nodig zijn om goed te kunnen blijven presteren. Repen zijn wat moeilijker om te verteren dan gelletjes, maar het is ook vaak fijn om toch even ergens in te kunnen bijten na al die vloeibare gelletjes.

Filters
Tonen als Foto-tabel Lijst

11 producten

Vanaf 1,43 1,69
1,89
Waardering:
93%
Vanaf 1,29 1,99
Vanaf 1,79 2,39
Vanaf 1,79 2,39
2,40
1,99 2,40
Vanaf 1,29 1,79
2,25
3,49
2,79
per pagina

Energierepen 

Dit is de meest vaste vorm van sportvoeding die er op de markt is. Energierepen bevatten een grote hoeveelheid energie, maar zijn toch erg compact en hierdoor gemakkelijk mee te nemen tijdens het fietsen. Waar je rekening mee moet houden bij het gebruik van een energiereep is dat niet iedere reep dezelfde samenstelling heeft. Zo zijn er energierepen die meer vetten en vezels bevatten, oftewel de complexe koolhydraten, maar ook energierepen die vooral snelle koolhydraten bevatten. Energierepen met complexe koolhydraten zijn vooral bedoeld voor lange, rustige ritten op de fiets, terwijl de energierepen met snelle koolhydraten bedoeld zijn voor intensieve ritten zoals wedstrijden. Ondanks de snellere koolhydraten van sommige energierepen zal je lichaam enige tijd nodig hebben om de energie uit deze repen naar je spieren te transporteren. Dit betekent dat het eten van een energiereep wanneer je een hongergevoel begint te krijgen meestal al te laat is.

Er bestaan repen die je voor, tijdens en na het fietsen neemt. Voor de rit heb je vooral een goede basis nodig, dit kan prima met een energiereep. Tijdens het fietsen heb je een reep nodig die veel energie levert naar de spieren, zodat je goed en snel verder kan fietsen. Na het fietsen is het verstandig een reep te nemen die veel koolhydraten en eiwitten bevat. Dit omdat je spieren hier het snelst van herstellen.

Sportrepen zijn ideaal mee te nemen in je fietsshirt en soms is een reep ook wat fijner dan een gelletje, want je eet echt even wat in plaats van een vloeibaar gelletje.

Lees verder...

Klantenservice banner

Telefoon icon 0182-621850


12GO Biking steunt Bikes4Africa

Bikes4Africa steunt fietsgerelateerde projecten in Afrika. Doneer je oude fiets en steun het goede doel.
Lees meer over Bikes4Africa.

loader

Gebruik voeding

Voor het sporten heb je vooral een goede basis nodig. Een gelletje van tevoren kan helpen. Neem dan een gelletje met isomatulose; dit heeft als voordeel dat de glucose in het bloed veel minder snel stijgt dan bij andere suikers, zodat je geen piek in je bloedsuikerspiegel krijgt.

Tijdens het sporten kies je voor isotone of hypotone sportvoeding. Een gelletje of reepje is makkelijk mee te nemen. Ook kan je een schepje poeder in je bidon doen.

Na het sporten vraagt je lichaam om herstelvoeding. Hiervoor kan je hypertone sportdrank gebruiken, omdat daarin meer koolhydraten zitten dan in je eigen lichaamsvocht. Een herstelreep of hersteldrank is soms nóg beter, omdat de koolhydraten in die producten aangevuld worden met eiwitten, essentieel voor de opbouw en het herstel van je spieren.